Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu
>

Úniková hra jako útěk před realitou – Praha, Brno a další města

10. 11. 2023 aktualizováno

V jednom z našich článků jsme se věnovali únikovým deskovým hrám. Proto by bylo správné zaměřit se i na ty, které vám umožní zažít toto dobrodružství na vlastní kůži. Úniková hra má své zastoupení po celé naší zemi a zabrousit můžete do nepřeberného množství místností a příběhů, které otestují, jak se pod časovým nátlakem dokážete soustředit.

V tomto článku je zastoupeno 12 tipů na únikové hry z různých měst, míst i témat. Vybere si ten, kdo se rád bojí, i ten, kdo by raději zůstal venku stranou od všech duchů a záhad. A mimochodem, únikovky jsou naprosto fantastickým tipem na dárek. Pro kohokoliv a k jakékoliv příležitosti.

1. Psychiatrická léčebna

Úniková hra pro 6 hráčů v Brně

Psychiatrická léčebna - úniková hra

Zážitky.cz

Útěky z psychiatrické léčebny jsou mezi únikovkami zastoupené velice často. Mrazivé prostředí, jehož zdi by měly co vyprávět, zkrátka láká. Je jasné, že to není žádná úniková hra pro děti, ale pro nebojácné osoby. Ideálně starší 12 let. Zážitek je v délce 75 minut a účastnit se ho můžete v počtu až 6 osob. Spojit ho můžete s návštěvou Brna.

Ale teď už k únikovce. Psychiatrické léčebny jsou samy o sobě místem, které tak trochu nahání hrůzu. A co teprve, když z ní začnou mizet pacienti. Vaším úkolem je pomoci policii zjistit, co nebo kdo za tím stojí. Abyste pro své pátrání měli dostatek prostoru, necháte se do ní sami zavřít. Utečete s informacemi včas, nebo se místní praktiky stanou osudné i vám?

A jak zážitek konkrétně probíhá? V místnosti, ze které se snažíte uniknout, sbíráte veškeré indicie a řešíte hádanky. Nezapomeňte, že je vás v místnosti několik a můžete si navzájem pomáhat. Dokonce byste měli. Pokud budete v úzkých, nezoufejte, možná přijde nápověda zvenčí. Jako trofej si odnášíte vzpomínky a společnou fotografii.

2. Úniková hra Star Wars

Únikovka v Praze

Úniková hra Star Wars - úniková hra

Adrop.cz

Úniková hra Star Wars patří k nejoblíbenějším únikovým hrám. Není se čemu divit, když si filmová série získala nespočet fanoušků po celém světě. Zda mají i zahraniční fanoušci možnost stát se součástí tohoto sci-fi světa, to nevíme. U nás je to ale prostřednictvím únikové hry možné. A takový víkend s filmy a únikovkou Star Wars nezní vůbec špatně.

Tato únikovka z vás na jednu hodinu udělá člena skupiny povstalců, která se snaží proniknout na imperiální loď. Tam se snažíte najít jakékoliv informace, které by vám prozradily něco o chystané bitvě. Na cestě vás doprovodí R2D2, který vám pomůže překonat překážky, na které narazíte. Držíme palce, aby se vám společně podařilo galaxii zachránit před zničením.

Nejlepší úniková hra v Praze na motivy filmové série Star Wars zabaví 2 až 4 osoby. Pokud jsou nepolíbené únikovými hrami, vůbec to nevadí. Přiveďte i děti od 10 let. Hra je plná zajímavých rekvizit, hádanek a rébusů, které si užijete všichni bez ohledu na věk. Fanoušci filmů asi hru ocení nejvíce, ale věříme, že ji ocení i ten, kdo Hvězdné války v životě neviděl.

3. Únikovka Kámen mudrců

Tajemná úniková hra Praha 2

Únikovka Kámen mudrců - úniková hra

Zážitky.cz

Podle názvu by se mohlo zdát, že se jedná o hru, která vás zavede do prvního dílu Harryho Pottera. Musíme vás ale zklamat. V tomto případě se vrátíte zpět do časů Rudolfa II., kdy pro něj sloužil slavný alchymista. Ten mu údajně vytvořil kámen mudrců, který dokázal zázraky. Brzy ho ale kvůli jeho mocné síle ukryl, aby nemohlo dojít k jeho zneužití.

A vám už je možná jasné, kam hra směřuje. Ke hledání onoho kamene. Alchymista ho prý ukryl někde ve své komnatě, a tam ho také budete hledat. V cestě vám ale stojí řada rébusů a hádanek, které budete muset vyřešit. Jejich cílem je odradit vás od hledání, ale nenechte si to líbit. Na vyřešení úkolů a nalezení kamene máte celých 60 minut. Budou vám stačit?

Do komnaty se můžete nechat zavřít v počtu dvou až deseti osob. Dokonce je možné uspořádat souboj mezi týmy. Abyste zvýšili své šance na výhru, doporučujeme spolupracovat. Jestliže vám ale ani spolupráce nepomůže a budete bezradní, strážce komnaty vám rád poskytne vodítko k vyřešení hádanky. Tento historický zážitek se koná v Praze.

4. Strašidelná únikovka

Úniková hra v Praze

Strašidelná únikovka - úniková hra

Adrop.cz

Kdo se bojí, nesmí do lesa. V tomto případě ani do bytu č. 13. Jestliže si magické číslo 13 odjakživa spojujete s pátkem třináctého, po tomhle zážitku už o jeho děsivé síle nebudete pochybovat. Tuto únikovku doporučujeme opravdu jen tomu, kdo si je svou nebojácností jistý a po sledování hororu nemá problém zajít sám do sklepa nebo opuštěného domu.

Jak už jsme nakousli, děj této únikovky vás uvězní v bytě číslo 13. V něm se před desítkami let odehrálo tajemné zmizení 6 přátel, které se nikdy nepodařilo najít. Nikdo neví, co se jim stalo, ale vy máte možnost pokusit se záhadu vyřešit. Důležité je nezapomenout na časový limit 60 minut, který máte nejen k vyřešení případu, ale také k opuštění zakletého bytu.

Ještě se nebojíte? Tak zkusíme trochu přitvrdit. Únikovka je vytvořená na základě skutečného případu, ke kterému došlo v roce 1952. Vzhledem k charakteru hry doporučujeme do týmu přizvat pouze osoby starší 18 let. Osoby od 15 let jen v případě, jsou-li v doprovodu dospělých. Tuto středně obtížnou únikovku si můžete zahrát v počtu 2 až 5 osob.

5. Úniková hra ve virtuální realitě

Virtuální realita v Praze

Úniková hra ve virtuální realitě - úniková hra

Zážitky.cz

Další fantastickou únikovkou je Stanice Eden, kterou si zahrajete v Praze. Dnes je běžnou praxí, že člověk před světem uniká do virtuální reality, aby zažil něco nevšedního. V téhle hře je to ale naopak. Vy už ve virtuální realitě jste a snažíte se z ní utéct. Chtěli nám tím snad autoři únikovky něco říct? Abyste to zjistili, nezbývá vám než si zahrát. O co tedy jde?

Dostanete se na palubu vesmírné stanice Eden, kde zrovna jede na plné obrátky výzkum zaměřený na klonování lidí. Moc o něm nevíte, ale to vás netrápí. Horší je porouchaný systém, který způsobil spuštění autodestrukce. Kyslík rychle dochází, na lodi nejste sami a ještě ke všemu máte jen hodinu na to, abyste vše opravili a zachránili sebe a ostatní.

Tato hra je určena pro 2 až 6 hráčů od 7 let a její délka činí 1 hodinu. Víc hlav víc vymyslí, ale nezapomeňte, že klíčem k úspěchu je hlavně spolupráce. Jak už to u většiny únikovek bývá, i zde se můžete na konci hry nechat na památku zvěčnit. Ne naklonovat, ale vyfotit. I když, kdo ví, třeba u sebe naleznete schopnosti, o kterých jste netušili, že je máte.

Video níže vám dá představu, jak by taková virtuální únikovka mohla vypadat:

6. Venkovní únikovka Tour de wine

Úniková hra Praha, Pardubice, Brno

Venkovní únikovka Tour de wine - úniková hra

Adrop.cz

Mezi tipy nám nesmí chybět ani venkovní úniková hra. Možná si říkáte, co je na ní tedy únikového, když vás nikam nezamknou? Nezapomeňte, že stejně tak jako všechno ostatní se vyvíjejí i únikové hry. Už dávno se nejedná o jednu místnost, ze které se snažíte za pomoci indicií vysvobodit. Nabraly zcela nových rozměrů a autoři jsou čím dál tím nápaditější.

Tato venkovní úniková hra je vhodná pro každého, kdo miluje pátrání a víno. Víno bychom rádi zdůraznili, právě tohoto alkoholického nápoje se totiž únikovka týká. Během ní absolvujete trasu po pražských, pardubických či brněnských vinárnách. Ochutnáváte víno, ale přitom nesmíte zapomenout hledat ztraceného člena vašeho týmu, který toho asi vypil moc.

Pokud jste až 6členná skupinka osob, kterou spojuje obliba vína a vyžívá se v řešení záhad, pak bychom neváhali. Pohárek se zábavou zde přetéká a vína bude taky dost. Trasa po vinárnách má zhruba 2,5 km, což byste normálně ušli za hoďku, ale i s ochutnávkami vám to může zabrat klidně více jak 3 hodiny. Přibalte si mobil, ať můžete plnit úkoly.

7. Úniková hra pro děti

Nejlepší venkovní úniková hra pro děti v Brně

Úniková hra pro děti - úniková hra

Adrop.cz

Jaká je nejlepší úniková hra v Brně? No přece ta pro děti! Alespoň to by vám teda děti tvrdily. Díky tomu, že se odehrává venku, eliminujete nebezpečí, že se začnou nudit. Budou mít totiž pořád co objevovat. A pokud děti nemáte, nenechte se odradit. Stejně tak dobře si můžete zahrát třeba s partou přátel. Stačí, pokud se neberete příliš vážně. A jaký je děj hry?

Na Špilberku kdysi žil královský pár, kterému se ale nedařilo přivést na svět dítě. Přání se jim nakonec s pomocí čarodějnice splnilo. Museli však slíbit, že ji pozvou na 1. narozeniny jejich dcerky. Jenže nepozvali. Čarodějnice proto na princeznu v den jejích 18. narozenin poslala draka. A bojovým úkolem vaší party je princeznu před drakem zachránit.

Startovním bodem hry Hon na draka je centrum Brna. Odtud se vydáváte vybavení patřičnou mobilní aplikací a odpovídajícím oblečením. Hrát je možné přes den i v noci, záleží na vás. Pouze je potřeba počítat s tím, že se hraní může vyšplhat až na 3 hodiny. Během té doby nachodíte zhruba 5 km. Zahrát si může až šestičlenná skupina osob.

8. Uteč z vězení

Úniková hra v Mladé Boleslavi

Uteč z vězení - úniková hra

Adrop.cz

Tato hra je únikovkou v tom pravém slova smyslu. Za vaše krádeže jste spolu se svými kumpány vzati do cely předběžného zadržení, odkud se snažíte utéct. Tím to ale nekončí. Zadržení předcházelo vykradení trezoru s lákavým finančním obsahem. Jako správný lupič cítíte, že má být váš, když jste si ho ukradli, proto se ho po útěku z cely snažíte získat zpět.

Jestli se vám to podaří, vyhráváte nad policií 2:0. Vyhráli jste bitvu, ale ne celou válku. Kola jsou totiž tři a na tom posledním nejvíce záleží. Posledním krokem ke svobodě je utéct dříve, než se policie vrátí z výjezdu zpět na služebnu a zadrží vás. Na útěk z vězení a znovuzískání své „odměny“ máte pouhou hodinu. Tuto únikovku si můžete zahrát v Mladé Boleslavi.

Ve vašem týmu může být maximálně 6 hráčů, zahrát si ale můžete i ve dvou. Poukázky na tuto únikovku jsou připraveny ve dvou variantách, přičemž první je určena pro dva hráče a druhá pro 3 až 6 osob. Zážitek slibuje spoustu zábavy, kterou ocení i menší členové rodiny. Podaří se vám hru úspěšně dokončit a nepřipravit při tom lupiče o jejich lup?

9. Saw: Hra o přežití

Hororová úniková hra Praha 10

Saw Hra o přežití - úniková hra

Adrop.cz

A máme zde zástupce hororových únikových her. Ty nabízejí naprosto odzbrojující dávku napětí, proto patří k těm nejoblíbenějším. V tomto případě je hra inspirovaná filmovou sérií Saw. S tou ji spojují promyšlené pasti, hrůzu nahánějící prostředí a sofistikované úkoly. Při této únikovce jste sice v naprostém bezpečí, kvůli reálnosti úkolů na to ale ne vždy pomyslíte.

Situace, ve které se ocitnete, připomíná scénu z filmů. I vás tlačí čas, který vám byl pro záchranu života dán. Jigsaw je vynalézavý, každému nadělil jiný časový limit. Vám v tomto případě hodinu. Bude to stačit? To se ukáže. Abyste unikli smrti, musíte být chytřejší než on. Nebo se minimálně naladit na podobně zvrácenou vlnu. Výběr strategie necháme na vás.

Ke hře je doporučováno přizvat pouze osoby starší 15 let. Pro ty mladší by to nemusel být pěkný zážitek. Zahrajete si v Praze ve skupině 3 až 5 osob. A ptáte se, zda je to ta nejlepší úniková hra v Praze? Pokud milujete spletitý děj filmů Saw, pak určitě. Díky možnosti využít napodobenin pastí pak možná budete na celou filmovou sérii pohlížet s ještě větším obdivem.

10. Úniková hra Márnice

Strašidelná únikovka v Praze

Úniková hra Márnice - úniková hra

Adrop.cz

O tom, že jsou strašidelné únikovky hitem, svědčí i jejich zastoupení v našich tipech. A taky četné množství jednotlivých zážitků tohoto typu na portálech. Je vidět, že se rádi bojíme a filmy už nám nestačí. A klidně se kvůli tomu necháme zavřít do márnice, stejně jako v tomto případě. Pokud máte pro strach uděláno, je pro vás tato úniková hra jako stvořená.

Tato únikovka proti sobě postaví dva hráče, které zavře do malého prostoru. Každého zvlášť. Zkrátka nic pro klaustrofobiky. Oba pak mají 30 minut na to, aby se z tohoto uzavřeného prostoru dostali. Před sebou mají spoustu úkolů a překážek, ale nikoho, kdo by jim s nimi pomohl. Jakožto únikovka pro jednoho je tato hra u nás raritou a nemá konkurenci.

Jestliže máte alespoň trochu soutěživého ducha, pak se v této hře najdete. Důvod, proč jste zavřený každý zvlášť, je ten, že proti sobě soutěžíte. Autoři pro vás sice žádnou výhru nepřichystali, ale můžete se vsadit mezi sebou. I proto má tato hra podnázev „Souboj“. Koho na souboj přizvete a o co se vsadíte? Je to jen na vás. Zážitek se koná v Praze.

11. Venkovní úniková hra Alchymista

Venkovní úniková hra pro 2 – 5 hráčů

Venkovní úniková hra Alchymista - úniková hra

Adrop.cz

Venkovní úniková hra s názvem Alchymista nabízí jedinečnou atmosféru alchymistického spolku ze 17. století. A to vlastně není to jediné, co je na ní mimořádné. Zážitek probíhá venku a je netradičně dlouhý – trvá zhruba 4 hodiny. Užijete si ho proto dosyta a zároveň budete mít spoustu času na poznávání Prahy a odhalení osudu postavy Mathiase.

V 17. století se těšil alchymistický spolek své největší slávě. Jeho praktiky a úmysly ale nebyly vždy čisté, což se přestalo líbit právě Mathiasovi, a tak se rozhodl s tím něco udělat. Co se ale dělo potom, to už nevíme. Podařilo se mu spolek rozpustit, nebo mu v jeho plánech zabránili? Budete mít možnost to zjistit. A při tom poznávat Prahu z jiného úhlu.

Hra je určena pro 2 až 5 osob. Podmínkou je, aby alespoň jedna z nich byla starší 18 let. Začíná se na Malé Straně, kde dostanete všechno, co budete potřebovat. Postupným řešením úkolů se dostanete k většímu množství uzamčených předmětů, které ukrývá získaná brašna. Menší výhodou pro vás může být, máte-li s únikovkami už nějaké zkušenosti.

12. Exit game Masna

Jedinečná únikovka v Chomutově

Exit game Masna - úniková hra

Adrop.cz

Také úniková hra v Chomutově vás zve, abyste si ji přišli zahrát. Pod názvem Exit game odkazuje na princip únikovky, tentokrát ale se zcela nečekaným místem děje. Tím je masna, která své nejlepší roky zažívala v 70. letech minulého století. Samotný příběh má přitom s masem pramálo společného. Zabývat se totiž budete rodinnou historií a osudy jejích členů.

Zamrazí vás při příběhu dvou bratrů, odpůrců komunistického režimu. Při rozplétání jejich osudů se krůček po krůčku snažíte plnit úkoly, které vás dostanou z masny ven. Záhada, která obklopuje tuto exit game, vám dá na své vyřešení 60 minut. Spolupracovat můžete s jedním až pěti dalšími hráči, které k sobě přizvete. Podaří se vám uniknout?

Únikovka trochu připomíná detektivku, nechybí jí hádanky, hlavolamy ani velká dávka napětí. Její prostředí je udělané tak, abyste se plně ponořili do hry a zapomněli na okolní svět. A aby taky ne, když se na vytvoření této únikové hry podílel i profesionální scénárista a režisér. Odborníky si přizvali také pro vytvoření zvukových a trikových efektů.

Sdílejte článek

Ohodnoťte článek

Celkové hodnocení: 4.7 (22 hlasů)

Autor článku

Adéla
Adéla

Miluji život a vychutnávám si ho plnými doušky. Momentálně mě definují tři věci: cestování, poznávání a posouvání vlastních hranic. Obdarovávání mých nejbližších mám spojené s úsměvem na jejich tváři. S úsměvem, který mě pokaždé zahřeje u srdce.

Podobné články