>

Nejlepší knihy pro děti – TOP 11 tipů na dětské knihy

Vzpomínáte si na Honzíkovu cestu, nebo třeba Děti z Bullerbynu? Knihy pro děti našeho mládí, legendy které četl snad každý. A kdo nečetl, tak o nich minimálně slyšel. Tyto dětské knihy byly v kurzu zhruba před 20-30 lety. Je to vůbec možné? Dnešním dětem by se určitě také líbily, rozhodně se mrkněte na půdu, jestli je někde neobjevíte. Protože však dětských knih neustále přibývá, píšou a ilustrují se nové a nové kousky, vymýšlí se nové zajímavé příběhy, připravili jsme pro vás přehled těch nejlepších knih pro děti z různých oblastí a také podle věku. Protože na tom u dětských knih rozhodně záleží. Pohádky pro děti můžete sehnat i ve výhodných balíčcích.

Nejlepší knihy pro děti

TOP dětské knihy
Ikabog - nejprodávanější kniha pro děti Ikabog
Joanne K. Rowlingová
Nejprodávanější kniha pro děti Zjistit cenu
Harry Potter 1-7 - nejlépe hodnocená kniha pro děti Harry Potter 1-7 (dárkový box)
Joanne K. Rowlingová
Nejlepší knižní série pro děti Zjistit cenu
Dinosauři ožívají! Interaktivní encyklopedie Dinosauři ožívají! Interaktivní encyklopedie
Kolektiv autorů
Interaktivní kniha pro děti Zjistit cenu
Záhada hlavolamu - dobrodružná kniha pro děti Záhada hlavolamu
Jaroslav Foglar
Dobrodružná kniha pro děti Zjistit cenu
Dim Swim se učí plavat – naučná kniha pro každého neplavce Dim Swim se učí plavat
Linda Kolaříková, Edita Makovcová
Nejlepší kniha o plavání pro děti Zjistit cenu
ALBI Encyklopedie pro předškoláky ALBI Encyklopedie pro předškoláky
Kolektiv autorů
Nejlepší kniha pro předškoláky Zjistit cenu
Nech tuto knihu zmizet - nejlepší naučná kniha pro děti Nech tuto knihu zmizet
Barbara Taylorová
Nejlepší naučná kniha pro děti Zjistit cenu
Obrázky pro miminko Obrázky pro miminko
Kolektiv autorů
Nejlepší kniha pro miminka Zjistit cenu
Ve školce je bezva - nejlepší kniha pro děti od 3 let Ve školce je bezva
Ladislava Horová
Nejlepší kniha pro děti od 3 let Zjistit cenu
Kouzelná třída - nejlepší kniha pro děti od 6 let Kouzelná třída
Zuzana Pospíšilová
Nejlepší kniha pro děti od 6 let Zjistit cenu
Mluvíme o sexu 10/13 let - kniha pro děti od 10 let Mluvíme o sexu 10/13 let
Kolektiv autorů
Kniha pro děti od 10 let Zjistit cenu

Nevybrali jste si? Podívejte se na naše další doporučené knihy.

1. Ikabog – nejprodávanější kniha pro děti

Ikabog - nejprodávanější kniha pro děti

Knihydobrovský.cz

J. K. Rowlingová, to není jen Harry Potter. Kniha „Ikabog“ je stejně jako série o čarodějnickém učni velkým trhákem. Své čtenáře zaujme už na první pohled díky obálce, zaujetí nepolevuje ani během čtení. Jedná se o pohádku, kterou autorka napsala před více než 10 lety a četla ji svým dvěma menším dětem. Nyní tento rodinný příběh vydala, aby pobavila děti a rodiče uvězněné doma kvůli pandemii Covid-19. Co je na knize pro české čtenáře velmi zajímavé, to je autor ilustrací, respektive autoři. Ilustrovalo ji totiž 34 českých dětí.

Jednou větou lze tuto knihu popsat jako „napínavé vyprávění plné naděje“. Království Přehršlánie bývalo nejšťastnější a nejbohatší na světě, jeho král měl nejkrásnější knír ze všech a po zdejších dobrotách lidé tančili blahem. Jen v severním Mokřadu žil podle legendy strašlivý Ikabog. Všichni věděli, že jsou to povídačky, ale… Co když se legenda rozhodne unést dvě děti a ty tak zažijí dobrodružství, o které ani za mák nestály?

2. Harry Potter 1-7 – nejlépe hodnocená knižní série pro děti

Harry Potter 1-7 - nejlépe hodnocená kniha pro děti

Knihydobrovský.cz

Harry Potter mezi knihami pro děti prostě nesmí chybět. Už několik let patří mezi nejprodávanější a nejoblíbenější knihy pro děti a klidně i dospělé. Čím malý čaroděj Harry své čtenáře okouzlil? Sympatické a zajímavé postavy, úžasné prostředí, ale především dokonalý příběh, který dokáže vtáhnout do děje. Jedna recenze za všechny: „… Když jsem knihu začala číst, nemyslela jsem vůbec na nic jiného a žila jsem jenom ve světě čar a kouzel…“

Dárkový box obsahuje všech 7 knih, které o čarodějnickém učni vyšly: Kámen mudrců, Tajemná komnata, Vězeň z Azkabanu, Ohnivý pohár, Fénixův řád, Princ dvojí krve a Relikvie smrti. Harry se spoustou dalších kamarádů studuje na Škole čar a kouzel v Bradavicích. Základním tématem celé série je jeho souboj s černokněžníkem, lordem Voldemortem. Ten by rád dosáhl vlastní nesmrtelnosti a dobytí kouzelnického světa.

3. Dinosauři ožívají! Interaktivní encyklopedie – interaktivní kniha pro děti

Dinosauři ožívají! Interaktivní encyklopedie

Knihydobrovský.cz

Miluje vaše dítko dinosaury? Potom rozhodně musí mít tuto interaktivní knihu, k níž si můžete (respektive musíte – abyste získali všechny její výhody) zdarma stáhnout i speciální aplikaci. S tou totiž kniha získá mnohem zajímavější rozměr. Dinosauři se díky rozšířené realitě objeví přímo u vás doma. Nemusíte se ale děsit toho, že by se kvůli knize děti bály. Naopak, ještě více si dinosaury oblíbí a budou se k nim rádi vracet.

Kniha „Dinosauři ožívají“ je určena dětem od 10 let, na 40 stranách obsahuje 150 úžasných dinosauřích objevů a také krásných barevných ilustrací. Z každé stránky na malé čtenáře vykouknou velicí, neuvěřitelně zajímaví a také nebezpeční predátoři. Ti jsou v knize seřazení podle doby, kdy žili, u každého z nich se také dozvíte, na čem si rádi pochutnávali, do jakých rozměrů dorůstali, k tomu další a další zajímavosti z jejich života.

4. Záhada hlavolamu – dobrodružná kniha pro děti

Záhada hlavolamu - dobrodružná kniha pro děti

Knihydobrovský.cz

Nostalgie pro dospělé, zábavné dobrodružství (nejen) pro kluky. Je neuvěřitelné, že Foglarovky patří mezi nejprodávanější a nejoblíbenější příběhy už 80 let. Ano, je to tak. Třeba právě Záhada hlavolamu, jedno z neznámějších Foglarových děl, vyšla jako příloha časopisu už v letech 1940/1941. Jedná se o opravdu napínavý příběh, který kromě dobrodružství zachycuje i důležité pouto přátelství.

Knížka je dostupná i v audio verzi, kterou naleznete zde.

Rychlé šípy, to je parta pěti kluků (Mimochodem, dospěláci, dokázali byste je všechny vyjmenovat? – Mirek Dušín, Jarka Metelka, Jindra Hojer, Červenáček a Rychlonožka), která tentokrát výpravu na nepřátelské území, aby našla plán létajícího kola. Ten je ale schovaný v legendárním hlavolamu, který držel v ruce snad každý z vás – ježek v kleci. Rychlé šípy to jako vždy nebudou mít jednoduché, Stínadlům vládce drsná parta Vontů.

5. Dim Swim se učí plavat – naučná kniha pro každého neplavce

Dim Swim se učí plavat – naučná kniha pro každého neplavce

Knihydobrovský.cz

Pohádky o malém tučňákovi, podle které se mohou naučit plavat nejen děti ale i jejich maminky. Kniha využívá ilustrací k názorné ukázce plavecké metodiky. Je tak pro děti mnohem přístupnější a zábavnější.

Díky tučňákovi Dimovi, můžete naučit své děti základní plavecké dovednosti, např. vznášet se na vodě s hvězdicí Aster, skákat šipku s delfínicí Špičkou, dýchat do vody s tučňáčicí Bublinkou a mnoho dalších základních plaveckých dovedností. Ve velkém finále se děti společně s tučňáčkem naučí plavat zcela samostatně znak a kraul.

6. ALBI Encyklopedie pro předškoláky – nejlepší kniha pro předškoláky

ALBI Encyklopedie pro předškoláky

Knihydobrovský.cz

Další legendární kniha, tentokrát v moderní úpravě. Pamatujete si na růžovou encyklopedii se sluníčkem v krabici? Ve své původní podobě vyšla již před 25 lety. Pokud si ji z dětství nepamatujete, tak to rozhodně nevadí, ale rozhodně ji doporučujeme alespoň vašim dětem. Zatímco starší generace si musely vystačit s klasickou knihou, Albi ji nově upravilo do podoby velmi oblíbeného „Kouzelného čtení“.

Hlavním hrdinou velmi hezky ilustrované encyklopedie je předškolák Šimon, se kterým se děti přenesou do mnoha zajímavých prostředí a situací – do města, na venkov, do zoo, k moři, do vesmíru… Kniha obsahuje 58 kapitol, ve kterých se například dozví, co jsou to koníčky, jak důležitá je rodina, proč se musí pracovat atd. Kniha je nejen naučná, ale také hravá a pro děti zábavná. Celkem obsahuje přes 11 000 zvukových stop.

7. Nech tuto knihu zmizet – nejlepší naučná kniha pro děti

Nech tuto knihu zmizet - nejlepší naučná kniha pro děti

Knihydobrovský.cz

Začínají se vaše děti zajímat o vědu a techniku? Ptají se vás na nejrůznější vědecké poznatky, rády zkouší vlastní experimenty? Potom by se jim mohla líbit tato nápaditá a originálně sestavená kniha. Má opravdu hezká hodnocení, jak na zpracování, tak na obsah, což svědčí o tom, že se s ní děti rozhodně nudit nebudou.

Kdo v této knize zaujímá hlavní roli? Kniha samotná. Ta například začíná tím, že děti pobízí, aby otestovaly vlastnosti papíru = aby roztrhly a rozřízly stránku knihy. Na dalších stránkách na děti čekají různé experimenty a interaktivní úkoly, které si opět zkouší přímo na knize – maskování, přetvoření knihy na pohyblivé těleso přidáním koleček vyrobených z tužek… Kniha je výjimečným nástrojem k rozvoji dětské zvídavosti a představivosti.

8. Obrázky pro miminko – nejlepší kniha pro miminka

Obrázky pro miminko

Knihydobrovský.cz

Věděli jste, že čerstvě narozená miminka vnímají vícebarevné obrázky s množstvím detailů jako jednu rozmazanou skvrnu? V prvních měsících svého života totiž nerozlišují mezi (pro vás krásnými) barvami, nejlépe vidí kontrastní barvy a velké vzory. Jedna maminka například do recenzí napsala: „Úžasný, že se někdo zamýšlí nad rozvojem úplně těch nejmenších dětí a snaží se pro ně udělat speciální knihu.“

Ano, je to tak. I když byste na první pohled raději sáhli po pestrobarevné knize s krásnými detailními ilustracemi, zadržte. Takové knihy klidně kupte, ale nechejte je prozatím schované v knihovně. Miminko vám bude vděčné za jednoduché černobílé obrázky. Opravdu. Leporelo můžete rozložit, dát jej miminku na zem, a tak stimulovat nejen vývoj jeho zraku, ale také jeho zvědavost. Obrázky můžete ukazovat dětem již od narození.

9. Ve školce je bezva – nejlepší kniha pro děti od 3 let

Ve školce je bezva - nejlepší kniha pro děti od 3 let

Knihydobrovský.cz

Tato kniha je určená především učitelkám v mateřských školách. Pokud ale vaše dítko do školky ještě nechodí, nebo si s ním rádi hrajete a učíte jej sami doma, rozhodně s touto knihou neuděláte chybu. Obsahuje spoustu inspirace na písničky, hry, pohybové aktivity, tanečky, říkadla, hádanky, melodizace, kreslení a tak dále a tak dále. Kde má člověk pořád brát inspiraci, že?

Všechny výše uvedené aktivity jsou napasovány nejen na čtyři roční období, ale také na důležité události roku – příchod jara, Den matek, Den dětí, loučení s prázdninami, Mikuláš, Vánoce, Velikonoce, karneval… To vše jsou skvělé příležitosti naučit vašeho tříleťáka (a samozřejmě i staršího šikulu) něčemu novému a díky různorodým aktivitám v něm rozvíjet všechny potřebné smysly, fantazii a kreativitu.

10. Kouzelná třída – nejlepší kniha pro děti od 6 let

Kouzelná třída - nejlepší kniha pro děti od 6 let

Grada.cz

Kniha „Kouzelná třída“ je prostě kouzelná. Obsahuje velká písmena, takže se velmi dobře čte, a také úžasný příběh, proto se také hezky poslouchá. Chválí si ji spousta maminek, a tak si troufáme tvrdit, že se líbí i mnoha dětem. I když vaše dítě třeba teprve začíná s písmenky, bude se vám tato krásná kniha hodit – ze začátku mu s písmenky můžete pomáhat, za chvíli už vám ji přečte samo. Kniha je zajímavá nejen kouzelným školním příběhem, ale obrázky Drahomíra Trsťana.

Starý pan učitel je velmi hodný, ale už na děti nestačí. Měl by jít do důchodu, ale neodejde, dokud nenajde toho správného nástupce. Prostě někoho, kdo by měl děti opravdu rád, stejně jako on. Jednou mu na dveře zaklepe milá mladá učitelka, které třídu plnou rošťáků předá. Ta své žáky promění v nejhodnější a nejchytřejší děti na celé škole. Má na to totiž speciální kouzelné metody. Napínavý děj bude jistě obrovskou motivací k samostatnému čtení.

11. Mluvíme o sexu 10/13 let – kniha pro děti od 10 let

Mluvíme o sexu 10/13 let - kniha pro děti od 10 let

Knihydobrovský.cz

Ano, jednou to přijít muselo. A protože je dnešní doba posunutá hodně dopředu, přichází i „tabu témata“ dřív, než si my dospěláci pamatujeme z vlastní zkušenosti. O čem kniha je, to vám díky názvu nemusíme vysvětlovat. Ale jaká kniha je? To vám rádi shrneme – pochopitelná, zajímavá, dobře vysvětlující. V recenzích si lidé chválí především její názornost, srozumitelnost a vkusnost. Vám jako rodičům odpadá zdlouhavé a někdy i trapné vysvětlování, do kterého se stejně vždycky zamotáte.

Kniha se dětem ve věku od 10 do 13 let snaží vysvětlit, co se s nimi a jejich tělem právě děje a bude dál dít. Vše je napsáno tak, aby to teenageři co nejlépe pochopili a dokázali se s tím vyrovnat. Všichni totiž víme, že období puberty bývá hodně náročné. Děti se dozví základy z anatomie pohlavních orgánů, to, co se odehrává během sexu, jak se chránit před nechtěným početím a pohlavně přenosnými chorobami, popisuje průběh otěhotnění, těhotenství, porod i život miminka.