>

Nejlepší knihy pro miminka a nejmenší děti

U miminek zabodujete s černobílými obrázkovými knihami, pro roční dítě bude skvělá nějaká interaktivní knížka – ať už zvuková, nebo „hýbací“, o kousek starší ratolesti budou vděčné za přečtení krásné pohádky. Velkým hitem jsou také Montessori knihy.

V dnešní době je neuvěřitelný výběr dětských knih, spousta z nich je samozřejmě věnována tolik oblíbeným zvířátkům, ale najdete také knihy s motivem dopravních prostředků, přírody, barev, tvarů, hudebních nástrojů apod. Na závěr bychom se chtěli maličko přimluvit za klasické české postavičky, pohádky a říkanky. Ani v moderním světě bychom neměli zapomínat na Krtečka či Rumcajse, na pana Ladu, nebo na písničky pana Svěráka.

Nejlepší knihy pro nejmenší

TOP knihy pro nejmenší
Lidové písničky s piánkem – nejprodávanější kniha pro nejmenší děti Lidové písničky s piánkem
Josef Lada
Nejprodávanější kniha pro nejmenší děti Zjistit cenu
Povídání o pejskovi a kočičce – nejlépe hodnocená kniha pro nejmenší děti Povídání o pejskovi a kočičce
Josef Čapek
Nejlépe hodnocená kniha pro nejmenší děti Zjistit cenu
Zvířátka v ZOO od Albi - albi tužka Albi tužka Zvířátka v ZOO Nejoblíbenější interaktivní kniha pro děti Zjistit cenu
Montessori pro miminka: Velký nebo malý – obrázková kniha pro nejmenší děti Montessori pro miminka: Velký nebo malý Obrázková kniha pro miminka Zjistit cenu
MiniPEDIE Objevujeme svět! Jídlo – interaktivní kniha pro nejmenší děti MiniPEDIE Objevujeme svět! Jídlo
Nathalie Croux
Interaktivní kniha pro nejmenší děti Zjistit cenu
Encyklopedie Larousse pro nejmenší – naučná kniha pro nejmenší děti Encyklopedie Larousse pro nejmenší Naučná kniha pro nejmenší děti Zjistit cenu
Můj velký sešit Montessori – angličtina – anglická kniha pro nejmenší děti Můj velký sešit Montessori – angličtina
Lydie Barusseau
Anglická kniha pro nejmenší děti Zjistit cenu
Dobrý večer, dobrou noc – pohádková kniha pro nejmenší děti Dobrý večer, dobrou noc
kolektiv
Pohádková kniha pro nejmenší děti Zjistit cenu
Příběh se zvuky – Veselý statek – zvuková kniha pro nejmenší děti Příběh se zvuky – Veselý statek
Nakladatelství Svojtka
Zvuková knížka pro nejmenší děti Zjistit cenu
Moje první kniha plná barev – Montessori kniha pro nejmenší děti Moje první kniha plná barev
Chiara Piroddiová
Montessori kniha pro nejmenší děti Zjistit cenu
4x Krtek – dárkový box (komplet) – leporelo pro miminka 4x Krtek – dárkový box
Zdeněk Miler
Leporelo pro miminka Zjistit cenu

Připravili jsme pro Vás spoustu dalších skvělých knih.

1) Lidové písničky s piánkem – nejprodávanější knížka pro nejmenší děti

Lidové písničky s piánkem – nejprodávanější kniha pro nejmenší děti

Knihy Dobrovský.cz

Máme velkou radost, že mezi nejprodávanějšími knihami je tato krásná klasika, i když v novém kabátku. Hezké lidové písničky se stejně hezkými kresbami Josefa Lady jsou doplněné o malinké klávesy, takže písničky můžete svým dítkům kromě zpívání také zahrát. V pozdějším věku vám je zahrají naopak ony. Asi není potřeba dodávat, že rodiče jsou nadšení z překrásných ilustrací. Děti zase z jednoduchých písniček a samozřejmě piana.

V knížce je celkem 12 lidových písniček – Skákal pes, Prší, prší, Já do lesa nepojedu, Já mám koně, Ovčáci, čtveráci, Travička zelená, Běží liška k Táboru, Utíkej, Káčo, utíkej, Ach, synku, synku, Andulko šafářová, To je zlaté posvícení a Až já budu velká. Zahrát je můžete sami díky jednoduchým notám (nemusíte se bát, že byste to nezvládli – klávesy jsou očíslované a barevně odlišené), nebo můžete zadat číselný kód písničky a knížka vám ji sama přehraje.

2) Povídání o pejskovi a kočičce – nejlépe hodnocená kniha pro nejmenší děti

Povídání o pejskovi a kočičce – nejlépe hodnocená kniha pro nejmenší děti

Knihy Dobrovský.cz

A tady máme další českou klasiku. Kdo by neznal pohádky o tom, jak pejsek s kočičkou pekli dort nebo jak kočička zašila pejskovi kalhoty žížalou. „Povídání o pejskovi a kočičce“ je už desítky let (poprvé kniha vyšla v roce 1929) nejoblíbenější a nejlépe hodnocenou knihou pro malé děti. Rodiče u nich zavzpomínají na své dětství, děti si užijí legraci s originálními příběhy.

Pejsek s kočičkou spolu žijí v domečku a snaží se ve své domácnosti dělat všechno tak, jak to dělají lidé – pečou dort, umývají podlahu, věší prádlo, chodí na procházky, zašívají kalhoty, píšou dopis, hrají divadlo… Jenže oni nejsou lidé, a tak všechno dělají po svém, většinou velmi originálně a srandovně. Kniha obsahuje spoustu dialogů mezi pejskem a kočičkou, bude se vám tak dobře předčítat a děti se u ní nebudou nudit. Najdete v ní samozřejmě i obrázky, ale není jich tam příliš mnoho a jsou velmi jednoduché.

3) Zvířátka v ZOO od Albi

Zvířátka v ZOO od Albi - albi tužka

Albi.cz

Knihy s interaktivní tužkou od Albi nejsou obyčejnými knihami. Dokáží se čtenáři komunikovat a předávat jim příběhy a nové znalosti nejen v psané a obrázkové formě, ale také mluvené. Malé dítko si to možná ještě neuvědomuje, ale vy jako rodič budete za takovou možnost rozhodně šťastní. Uvidíte, že si knihu maximálně užije.

Kniha Zvířátka v ZOO je vhodná pro děti od 3 let. Vypráví příběh zvířátek, která se chystají udělat narozeninové překvapení pro vrátného v ZOO. Děti se při vyprávění setkají s hrochem, želvou, tygrem, lvem, slony, plameňáky, kočkou, opicemi a mnoha dalšími zvířaty. Jaký dárek nakonec zvířátka vyberou? To se děti dozví na konci příběhu.

Pro ještě menší děti jsou určené například knihy o domácích zvířátkách nebo pohádky na dobrou noc. V druhé zmíněné si děti poslechnou tradiční pohádky, které všichni známe.

4) Montessori pro miminka: Velký nebo malý – obrázková kniha pro nejmenší děti

Montessori pro miminka: Velký nebo malý – obrázková kniha pro nejmenší děti

Knihy Dobrovský.cz

Určitě už jste slyšeli o tom, že miminka ještě několik měsíců po narození rozpoznávají pouze kontrastní barvy a ty nejjednodušší tvary. Právě pro ně byla tedy připravena speciální série leporel „Montessori pro miminka“ a minimálně rodiče jsou z ní nadšeni. Celkem obsahuje 8 publikacích s nejrůznějšími základními motivy – od zvířat přes tvary a dopravní prostředky až po cestování prstíkem po knížce s názvem „Pojď za mnou“.

Dětská obrázková kniha pro miminka „Velký nebo malý“ obsahuje krásné černo-bílo-červené obrázky, které si děti rády prohlíží znovu a znovu. Dítě se díky kontrastům dokáže na obrázky skvěle soustředit a začíná jim rozumět. Co je velké, co je malé? Tato kniha není tak malinká jako většina dětských leporel a v recenzích je chválena pro opravdu kvalitní zpracování. Leporelo je vhodné pro děti od 0 do 12 měsíců.

5) MiniPEDIE Objevujeme svět! Jídlo – interaktivní kniha pro miminka

MiniPEDIE Objevujeme svět! Jídlo – interaktivní kniha pro nejmenší děti

Svojtka.cz

Mezi interaktivní knihy pro děti patří vše, co se hýbe, vydává zvuky, do čeho mohou děti kreslit apod. My jsme vybrali jednu z vůbec nejoblíbenějších interaktivních a naučných sérií nazvanou „MiniPEDIE. Ta obsahuje více než 50 různých knih – od těch základních, jako je právě „Objevujeme svět!“ po příběhové s názvem „Dobrý den… (např. ptáčátko)“ či „Dobrou noc… (např. gorilko)“. Všechny jsou vytvořené jako pevné leporelo s pohybovými prvky pro malé dětské prstíčky od 1 roku.

Jak vypadá jablíčko, když se rozkrojí? Co bude mít holčička k obědu? Co všechno si můžeme namazat na chleba k snídani? Které ovoce je oranžové? Měla by se mlsná holčička rozdělit o bonbony? Děti vloží prstík do připraveného otvoru, a díky jednoduchým pohybům mohou otáčet talířem, měnit přílohy k pečenému kuřeti, pomohou malému kamarádovi vypít mléko a zase ho naplnit, roztočí barevné bonbóny… Kromě toho, že se dozví něco o jídle a potřebných stravovacích návycích, si také perfektně procvičí jemnou motoriku.

6) Encyklopedie Larousse pro nejmenší – naučná kniha pro nejmenší děti

Encyklopedie Larousse pro nejmenší – naučná kniha pro nejmenší děti

Knihy Dobrovský.cz

Tato naučná kniha je určená o něco větším dětem, a to zhruba od 3 klidně až do 10 let. Stále v ní totiž bude co objevovat. Má opravdu skvělé recenze, všechny děti i rodiče doslova nadchla. Encyklopedie má, jako většina dětských knih, pevné stránky, takže vašim ratolestem vydrží dlouho. Obsahuje krásné ilustrace a jednoduché texty. Ze začátku tak budete dětem popisky předčítat vy, s postupem věku to zvládnou samy.

Encyklopedie Larousse pro nejmenší“ je členěná do sedmi základních kategorií (lidské tělo, město, historie, příroda, zvířata, svět a vesmír), ty jsou však ještě dál rozdělené a každá strana se věnuje jinému tématu (například pocity, trápení, stavba, povolání…) – díky tomu se malé děti dozví a naučí velké množství věcí. Jedná se o všeobecnou encyklopedii, která malým dětem umožní objevovat svět, který je obklopuje. Vše jim představuje srozumitelným způsobem – pomocí krátkých textů, jednoduchých piktogramů i názorných obrázků.

7) Můj velký sešit Montessori: angličtina – anglická kniha pro nejmenší děti

Můj velký sešit Montessori – angličtina – anglická kniha pro nejmenší děti

Montessori hračky.cz

Všimli jste si, že jsou malé děti neskutečně učenlivé? Také proto se doporučuje začít co nejdříve s cizím jazykem. Tato kniha je založená na Montessori způsobu výuky, který dětem ve věku 3 až 6 let nabízí více než 60 různých aktivit. Díky těm mají děti objevovat základní anglická slovíčka a rozvíjet se v jejich používání. Originální název knihy zní „My first Montessori activity book“.

Pracovní sešit obsahuje 120 stran s nejrůznějšími aktivitami a k tomu i 24 stran s kartičkami na rozstřižení se slovní zásobou. Vše je rozděleno do základních témat, jako je rodina, oblečení, tělo a obličej, barvy, čísla, doprava, jídlo, zvířata ve světě, povolání, sporty apod. Dítě se zde učí slovíčka pomocí třech kroků: 1. “Listen and touch”, 2. “Touch and say” a 3. “What is it?”. Svoji nově získanou anglickou slovní zásobu si užije při různých hrách, říkadlech a písničkách. Anglická kniha pro nejmenší musí samozřejmě obsahovat i audio, aby děti slovíčka naposlouchaly – audio soubory jsou ke stažení zde.

8) Dobrý večer, dobrou noc – pohádková kniha pro nejmenší děti

Dobrý večer, dobrou noc – pohádková kniha pro nejmenší děti

Knihy Dobrovský.cz

Pohádková kniha “Dobrý večer, dobrou noc“ je plná klasických večerníčkových pohádek a můžete si být jistí, že knižní podoba je stejně úžasná jako ta televizní. Večerníček přináší dětem pohádky už více než 50 let. Vzpomínáte si na hlášku z dětství „Hned po Večerníčku půjdeme spinkat.“? Máte to tak nastavené i u vašich dětí? Pokud ano, nesmí tato kniha ve vaší dětské knihovně chybět. Pokud ne, měli byste určitě popřemýšlet nad tím, jestli vašim dětem přece jen nepředstavit ty vůbec nejoblíbenější kreslené postavičky.

A jaké to jsou? Tak třeba Rumcajs, Křemílek a Vochomůrka, Rákosníček, Bob a Bobek, Víla Amálka, Maxipes Fík a další. Každá pohádka je v knize zastoupena pár příběhy. Ty jsou krátké, takže ideální na předčítání před spinkáním. U pohádkové knihy pro nejmenší samozřejmě nesmí chybět také krásné ilustrace. Děti bude velmi bavit, když o svých oblíbených večerníčkových postavičkách uslyší před spaním ještě od vás.

9) Příběh se zvuky: Veselý statek – zvuková kniha pro nejmenší děti

Příběh se zvuky – Veselý statek – zvuková kniha pro nejmenší děti

Svojtka.cz

Zvukové knihy patří u malých dětí k těm vůbec nejoblíbenějším. Většina z nich je věnována zvířátkům, ale najdete mezi nimi i dopravní prostředky nebo samozřejmě různá říkadla a písničky. Kniha „Veselý statek“ vyšla v oblíbeném „dětském“ nakladatelství Svojtka a má jen pozitivní recenze, jako jsou třeba realistické zvuky zvířat, tvrdé stránky či hezké obrázky. Je určená pro děti od jednoho roku.

Hlavním hrdinou je statkář Štěpán, který dětem ukáže, jak to chodí na statku, co všechno chová za zvířata a jak se o ně musí starat. Kniha obsahuje celostránkové barevné ilustrace a k tomu jednoduché veselé verše, navíc i 18 doprovodných zvuků, které příběh skvěle oživí. Stačí jen, aby dítě stisklo obrázek toho správného zvířete ze stránky a může po něm krásně opakovat – haf, haf, íhá, kykyryký, … A jak asi dělá králíček? Ten je prý ve zvukové knize ztvárněn velmi hezky a vtipně.

10) Moje první kniha plná barev – Montessori kniha pro nejmenší děti

Moje první kniha plná barev – Montessori kniha pro nejmenší děti

Montessori hračky.cz

Pojem Montessori slyšel snad úplně každý. Jedná se o velmi populární alternativní způsob vzdělávání, jehož autorkou je lékařka a pedagožka Maria Montessori. Její metody dávají dětem prostor k vlastní realizaci, vždy se obejdou bez trestů, nátlaku a autoritativního přístupu učitele či rodiče. „Moje první kniha plná barev“ je plná nejen barev, ale především nejrůznějších barevných aktivit.

Je vůbec možné upéct oranžový dort? Do jakých barev obléknete Dorotčiny plyšáky? Kam asi jede duhový vláček? Jaké barvičky vykouzlí čaroděj Leopold? Cvičení a hry plné lepení, spojování a kreslení rozvíjejí kognitivní funkce malých dětí a zábavným způsobem je provedou pestrým světem všech možných barev. Kniha obsahuje velmi hezké ilustrace, s jednotlivými úkoly jde pracovat vždy několika způsoby. Ke knize doporučujeme kvalitní pastelky a ideálně také prstové barvy. Ideální pro děti okolo 2-3 let, které začínají vnímat barvičky kolem sebe.

11) 4× Krtek: dárkový box (komplet) – leporelo pro miminka

4x Krtek – dárkový box (komplet) – leporelo pro miminka

Knihy Dobrovský.cz

Co napsat k leporelu o Krtečkovi? Klasika, která se dědí z generace na generaci. Měl a miloval ho každý rodič, proto by o něj neměl ochudit ani své vlastní děti. Krtek, to jsou krásné a milé obrázky, které malým dětem hezky ukážou „co je co“ a „kdo je kdo“. Leporela mají malý formát ideální do kočárku. Příběhy o Krtečkovi skvěle shrnula jedna anonymní recenze: „Krteček nikdy nezklame!“. Souhlasíme.

Dárkový box obsahuje hned čtyři malá a pevná leporela s příběhy Krtečka i jeho kamarádů. Konkrétně se vaši nejmenší mohou těšit na příběhy Na zahrádce, Veselá kapela, Co umí Krtek a Narozeniny. Každé poznávací leporelo se skládá ze čtrnácti barevných ilustrací, které spolu s vaší pomocí dokážou rozvinout slovní zásobu těch nejmenších. Ti se naučí poznávat nejen zvířátka, ale také například ovoce a zeleninu, hudební nástroje nebo pocity a nálady.