>

Nejlepší detektivní knihy – TOP 11 nejnapínavějších

Mezi nejoblíbenější a zároveň nenapínavější či nejdrsnější detektivní knihy patří v současné době tzv. severské detektivky, jména Jo Nesbø nebo Lars Kepler už jste určitě slyšeli. A pokud detektivky milujete, minimálně jednu knihu už jste si od nich ze zvědavosti i přečetli. Protože má každý jiný vkus, připravili jsme pro vás ty nejlepší detektivní knihy přehledně rozdělené do 11 specifických kategorií. Využít můžete i výhodné balíčky celých sérií detektivních knih.

Nejlepší detektivky

TOP detektivní knihy
Robert Bryndza: Propast smrti – třetí případ Kate Marshallové Propast smrti
Robert Bryndza
Knižní hit letošních Vánoc Zjistit cenu
Dívka beze jména nejprodávanější detektivka Dívka beze jména
Lisa Reganová
Nejprodávanější detektivka Zjistit cenu
Dobrodružství Sherlocka Holmese nejlépe hodnocená detektivka Dobrodružství Sherlocka Holmese
Arthur Conan Doyle
Nejlépe hodnocená detektivka Zjistit cenu
Lars Kepler Stalker nejlepší severská detektivka Stalker
Lars Kepler
Nejlepší severská detektivka Zjistit cenu
Drak spí - nejlepší česká detektivka Drak spí
Michaela Klevisová
Nejlepší česká detektivka Zjistit cenu
Školní detektiv - detektivní kniha pro děti Školní detektiv
Zuzana Pospíšilová
Detektivní kniha pro děti Zjistit cenu
Pandemie - nejlepší francouzská detektivka Pandemie
Franck Thilliez
Nejlepší francouzská detektivka Zjistit cenu
Smrt na Nilu – nejlepší klasická detektivka Smrt na Nilu
Agatha Christie
Nejlepší klasická detektivka Zjistit cenu
Zdislava a ztracená relikvie - nejlepší historická detektivka Zdislava a ztracená relikvie
Vlastimil Vondruška
Nejlepší historická detektivka Zjistit cenu
Hodná a zlobivá holka - nejlepší detektivní thriller Hodná a zlobivá holka
Michael Robotham
Nejlepší detektivní thriller Zjistit cenu
Svědectví – nejoblíbenější horor Svědectví
Stephen King
Nejlepší horor Zjistit cenu

1) Propast Smrti – nejočekávanější detektivní kniha

Robert Bryndza: Propast smrti – třetí případ Kate Marshallové

Grada.cz

Bezesporu jeden z nejoblíbenějších autorů posledních let, Robert Bryndza, se vrací s dalším případem Kate Marshallové. Po případech Kanibal z Nine Elms a Mlha nad Shadow Sands se Kate a Tristan Harper poprvé představují v pozici soukromých vyšetřovatelů. Jako první velký případ je čeká návrat do minulosti k nebezpečnému a nevyřešenému případu. A také k zjištění, jak hluboká a ošidná může být propast smrti.

Kate při svém pátrání po známé novinářce Joann Duncanové odhalí jména dalších dvou zmizelých mužů. Když poskládá střípky událostí posledních dní pohřešovaných, uvědomí si, že narazila na samotné zlo, sériového vraha. Podobně jako u předchozích titulů vychází příběh také jako audiokniha ve skvělém přednesu Martina Stránského.

2) Dívka beze jména – nejprodávanější detektivka

Dívka beze jména nejprodávanější detektivka

Grada.cz

Mezi aktuálně nejprodávanější detektivní knihy patří titul „Dívka beze jména“, druhý díl ze série „paní detektivové“ Josie Quinn. Zároveň má i velmi dobrá hodnocení a čtenáři je doporučována. Jediné, na co si někteří čtenáři postěžovali, byl zmatek ve jménech podezřelých. Naopak si chválí zajímavý příběh a to, že se kniha velmi dobře čte. Třeba i na jeden zátah.

Knížka je dostupná i v audio verzi, kterou naleznete zde.

Detektiv Josie Quinnová je zděšená brutalitou nového případu. Oběť bojuje o život, navíc zmizelo novorozené dítě. Nalezená mladá žena, která by možná mohla s případem pomoct, neví, kdo je, odkud je a čeho se tak moc bojí. Že by všechno jen předstírala? Nemusí to být jen svědkyně, může to přece být i hlavní podezřelá, nebo třeba budoucí oběť… Josie je postupem času přesvědčená, že pohřešované dítě a mladá žena mají něco společného. Případ se jí navíc začíná dotýkat velmi osobně. Bude riskovat život novorozeněte, aby zachránila další životy? Dokáže najít lepší způsob, jak vraha zastavit?

3) Dobrodružství Sherlocka Holmese – nejlépe hodnocená detektivka

Dobrodružství Sherlocka Holmese nejlépe hodnocená detektivka

Knihydobrovský.cz

Nejčastěji a nejlépe hodnocenou detektivní knihou je stará dobrá klasika, všem známý Sherlock Holmes. Tato kniha je souborem povídek jednoho z nejznámějších spisovatelů vůbec, Arthura Conana Doyla. Čím si britské soukromé očko získalo své čtenáře (a také diváky)? Nejen skvělou osobností, ale také výbornou detektivní dedukcí.

Příběhy se odehrávají v době viktoriánského Londýna a důležitou postavou je v nich kromě samotného Sherlocka i jeho oddaný asistent doktor Watson. Kniha „Dobrodružství Sherlocka Holmese“ je zřejmě nejlepší sbírkou povídek o legendárním detektivovi, obsahuje nejznámější a nejoblíbenější příběhy jako Strakatý pás, Liga zrzavých, Pět pomerančových jadérek nebo Skandál v Čechách. V posledním jmenovaném, a pro nás velmi zajímavém, příběhu změří detektiv své síly s jedinou ženou, kterou kdy bezmezně obdivoval.

4) Stalker – nejlepší severská detektivka

Lars Kepler Stalker nejlepší severská detektivka

Knihydobrovský.cz

„Stalker“ je součástí opravdu početné série s detektivem jménem Joona Linna. Všechny knihy této severské detektivní série jsou velmi dobře hodnocené, „Stalker“ má krásných 4, 8 hvězdiček z 5, a to od téměř dvoustovky čtenářů. Při čtení prý sami na sobě cítíte pocity postavy, od příběhu se nechcete odtrhnout ani na minutu, jak je napínavý. Tato detektivka vás prostě vtáhne a nepustí, do poslední chvíle jste napnutí, kdo by mohl být pachatel.

Pastor Rocky Kyrklund byl před devíti lety odsouzen a svěřen do psychiatrické péče za brutální vraždu. Z událostí si nic nepamatuje, od tragické autonehody trpí výpadky paměti. Ve stejnou dobu, kdy se pastor vrací do společnosti, dostane policie video ženy v okně. Následující den je žena nalezena mrtvá. Brutalita útoku dovede vyšetřovatele opět k pastorovi. Policii však přijde další videonahrávka a vyšetřovatelé nechápou, co se děje. A legendární detektiv Joona Linna více než před rokem zmizel. Mysleli si, že je mrtvý, ale…

5) Drak spí – nejlepší česká detektivka

Drak spí - nejlepší česká detektivka

Knihydobrovský.cz

Také čeští spisovatelé umí psát detektivky. Mezi ty nejznámější a zároveň nejplodnější autory patří i Michaela Klevisová. „Drak spí“, sedmý díl série „Josef Bergman“, se odehrává na skutečných místech jižních Čech, především ve zdánlivě poklidné vesničce, která však ukrývá mnoho tajemství a lží. Někdo tuto českou detektivní knihu dokonce přirovnává ke klasickým severským thrillerům, je totiž napínavá od začátku až do konce. Když už jste si jistí, kdo a proč vraždil, nová informace vás vrátí zase na začátek pátrání.

V zapadlé pohraniční vesničce se před čtrnácti lety odehrálo něco, o čem Eliščina matka už nikdy nechtěla mluvit. Dospělá Eliška se však vrací a ráda by právě tyto události pochopila. Po jejím příjezdu domů zmizí mladá žena a druhá je zavražděna. A to je případ pro detektiva Josefa Bergmana, neboť je tu spojitost se starým nevyřešeným případem. Díky tomu se začnou objevovat kostlivci ve skříních místních lidí a detektiv odhaluje, že mu spousta z nich tají něco z minulosti.

6) Školní detektiv – detektivní kniha pro děti

Školní detektiv - detektivní kniha pro děti

Knihydobrovský.cz

Ano, i děti si mohou přečíst dobrou detektivku. Ta samozřejmě s detektivními knihami pro dospělé má minimum společného, ale… něco určitě – objevují se v nich záhady, tajemství, odhalení atd. Detektivka pro děti „Školní detektiv“ obsahuje velká písmena, hodně obrázků a občas i nějaké větičky psané psacím písmem. Jednotlivé kapitoly jsou krátké, ideální pro malé čtenáře. Ti se u detektivky dokonce i zasmějí. Za to všechno si kniha vysloužila 5 hvězdiček z 5.

Před prázdninami děti ze školy zmizí a školní strašidlo Radílek tam zůstane samo. A protože se nudí, zajde si do knihovny, kde přečte všechny detektivní knihy. Najednou zatouží stát se detektivem. To se mu brzy vyplní, protože před koncem prázdnin se do školy vloupou zloději. Radílek jednak zabrání krádeži, jednak pomůže zloděje dopadnout. Se začátkem školního roku však jeho detektivní práce nekončí…F

7) Pandemie – nejlepší francouzská detektivka

Pandemie - nejlepší francouzská detektivka

Knihydobrovský.cz

Máme tu zástupce detektivních thrillerů. V knize „Pandemie“ od známého francouzského spisovatele Francka Thillieze se střídá brutalita s obrovským napětím. Čtenáři ji chválí díky propracovanému příběhu, který má kromě napětí i čtivý spád, a jehož zápletka je prý naprosto geniální. Jedná se již o 6. díl série s komisařem Sharkem. Všechny jsou hodnoceny velmi pozitivně.

V ptačí rezervaci uhyne z neznámého důvodu hned několik labutí. O několik hodin později je v Paříži zavražděn muž a jeho pes, v blízkém rybníku jsou nalezena čtyři zohavená těla. Navíc se ve Francii začíná šířit neznámý kmen chřipky. Má tohle všechno nějakou souvislost? Co když se jedná o něčí psychopatický plán? Případ dostane na starosti dvojice komisař Sharko a Lucie Hennebelleová. Tentokrát mají ve svých rukách víc než kdy jindy – záchranu celého lidstva.

8) Smrt na Nilu – nejlepší klasická detektivka

Smrt na Nilu – nejlepší klasická detektivka

Knihydobrovský.cz

Jednu klasiku už jsme v našem souhrnu nejlepších detektivek měli, nesmí tedy chybět ani ta druhá. Kromě A. C. Doyla si naši pozornost zaslouží i královna detektivek Agatha Christie. „Smrt na Nilu“ z roku 1937 patří k jejím nejznámějším detektivkám, sama autorka ji dokonce zařadila mezi svá nejoblíbenější díla. Čtenářům se v ní líbí nejen geniální detektivní práce osobitého detektiva Hercula Poirota, ale také detailně zachycené exotické prostředí Egypta.

Linnet Doylová si užívá svatební cestu lodí po Horním Egyptě, když se ji někdo pokusí zabít. Adeptů je hned několik, Linnet si totiž během plavby znepřátelila snad všechny spolucestující. Kromě toho, že byla krásná, mladá a bohatá, byla také arogantní a bezohledná. Mstitel má ale smůlu, na palubě je totiž i slavný detektiv Hercule Poirot, který si do Egypta přijel odpočinout od londýnského chmurného počasí…

9) Zdislava a ztracená relikvie – nejlepší historická detektivka

Zdislava a ztracená relikvie - nejlepší historická detektivka

Knihydobrovský.cz

Jedná se o jednu z nejlépe hodnocených knih ze série „Hříšní lidé Království českého“. Na druhou stranu je potřeba dodat, že všechny tyto „hříšně-královské“ knihy jsou hodnoceny opravdu pozitivně – napínavé, donutí čtenáře přemýšlet nad příběhem, navíc se z nich dozvíte i něco z dějin naší země.

Oldřich z Chlumu, královský prokurátor a správce hradu Bezděz, má na starosti i vyšetřování a trestání hrdelních zločinů v kraji. V tomto příběhu řeší krádež trnu z Kristovy koruny, ke které došlo dva dny před příjezdem krále, jenž se má zúčastnit slavnostního vysvěcení této relikvie. K tomu musí řešit i dvě vraždy. Mají spolu tyto zločiny něco společného? Jsou do zločinů zapleteni i dánský vyslanec a francouzský šlechtic? Kdo a proč zabíjí kočičí mazlíčky Zdislavy z Lemberka? Oldřich z Chlumu toho má na vyřešení spoustu, jediné, co nemá, je čas. Jak se s tím vypořádá?

10) Hodná a zlobivá holka – nejlepší detektivní thriller

Hodná a zlobivá holka - nejlepší detektivní thriller

Knihydobrovský.cz

Tento thriller je neskutečně napínavý. Když už si ke konci budete jistí, že všechno víte, nakonec vás kniha stejně překvapí. Čtenáři ve svých hodnoceních dále oceňují zajímavá přirovnání a slovní obraty i čtivý děj. V thrilleru je kromě vyšetřování vraždy i pár dalších zápletek, nejvíc však všechny zajímá ta mezi psychologem a jeho „svěřenkyní“.

V knize se proplétají dva příběhy. Tím prvním je dívka, která byla kdysi nalezena hladová, špinavá a bez jakékoliv identity. Nyní žije v dětském domově s ostrahou pod jménem Evie. Když požádá soud o propuštění z důvodu dosažení plnoletosti, přichází na scénu forenzní psycholog Cyrus, který na ni má napsat posudek. Ten zároveň řeší i druhý případ – mladá a nadějná krasobruslařka byla zavražděná nedaleko dětského domova. Cyrus tak „bruslí“ mezi dvěma případy dvou mladých dívek. Chce pomoci oběma, Evie je z nějakého důvodu fascinován… Jakou cenu bude ochotný zaplatit za pravdu?

11) Svědectví – nejoblíbenější horor

Svědectví – nejoblíbenější horor

Knihydobrovský.cz

Na závěr našeho detektivního souhrnu si dáme pořádný horor a zároveň i další světovou klasiku. Stephena Kinga zná snad úplně každý. Tento hororový román vyšel poprvé v roce 1978, avšak ve výrazně zkrácené verzi. Vydavatelství se bálo, že by jeho původní délka mohla čtenáře odradit. To totiž ještě nebyl King tím známým hororovým „kingem“. Později vyšlo „Svědectví“ ve své původní délce, která rozhodně nikomu nevadí. Mnozí jej mají za jedno z nejlepších Kingových děl.

Horor je postavený na často zpracovávaném katastrofálním tématu – boj s nakažlivou a nevyléčitelnou epidemií. Ve „Svědectví“ má podobu superchřipky, která byla vyvinuta ve vojenských laboratořích a která se (jako vždy) vymkne kontrole. Nákaza tak vyhubí 99 % lidstva a ti, kdo přežili, se rozdělí na dva tábory: jeden vzhlíží k laskavé matce Abigail, jež je oslovila ve snech, druhý zase do náruče Temného muže s osudným úsměvem a nevýslovnou silou. Jak asi dopadne tento boj dobra se zlem?

Žádná z vybraných knih Vás neoslovila? Podívejte na naše další zajímavé knihy.