>

Nejlepší knihy pro holky – 10 tipů pro dospívající dívky

Některé dívčí knihy jako například Malé ženy nebo Pýcha a předsudek jsou již klasikou, na které jste dost možná vyrůstali i vy. V našich tipech najdete zejména novější knížky, které nejsou sice tak známé, ale to jim rozhodně nic neubírá na čtivosti a zábavnosti. Ať už hledáte fantasy, knihu o koních, nebo o dobrodružství z našeho seznamu si určitě vyberete.

Nejlepší knihy pro dívky

TOP knihy pro dívky
Hunger games – Aréna smrti - nejčtenější kniha pro dívky Hunger games – Aréna smrti
Suzanne Collins
Nejčtenější kniha pro dívky Zjistit cenu
Všem klukům, které jsem milovala – nejlepší romantická kniha pro dívky Všem klukům, které jsem milovala
Jenny Hanová
Nejlepší romantická kniha pro dívky Zjistit cenu
Dvůr trnů a růží – nejlepší fantasy pro dívky Dvůr trnů a rúží
Sarah J. Maasová
Nejlepší fantasy pro dívky Zjistit cenu
Cinder – nejlepší dobrodružná kniha pro dívky Cinder
Marissa Meyer
Nejlepší dobrodružná kniha pro dívky Zjistit cenu
Slunce je také hvězda – nejlepší kniha pro dospívající dívky Slunce je také hvězda
Nicola Yoon
Nejlepší kniha pro dospívající dívky Zjistit cenu
Dívka v sedle – nejlepší kniha o koních pro dívky Dívka v sedle
Terence Blacker
Nejlepší kniha o koních pro dívky Zjistit cenu
After polibek – nejlepší dívčí román After polibek
Anna Todd
Nejlepší dívčí román Zjistit cenu
Navždycky – nejlepší česká kniha pro dívky Navždycky
Nofreeusernames
Nejlepší česká kniha pro dívky Zjistit cenu
Kroniky prachu – nejlepší kniha pro dívky od 10 let Kroniky prachu
Lin Rina
Nejlepší kniha pro dívky od 10 let Zjistit cenu
Mlčící fontány – nejlepší kniha pro dívky od 15 let Mlčící fontány
Ruta Sepetysová
Nejlepší kniha pro dívky od 15 let Zjistit cenu

Nepřehlédněte naše tipy na další zajímavé knihy.

1) Hunger games: Aréna smrti – nejčtenější kniha pro dívky

Hunger games – Aréna smrti - nejčtenější kniha pro dívky

Albatrosmedia.cz

Mezi dospívajícími si dnes už celosvětově známé knihy o Hladových hrách, kruté reality show ve světě budoucnosti, získaly srdce milionů čtenářů. V Hunger games – Aréně smrti se podíváme do severní Ameriky po dlouhé válce, která nakonec její území rozdělila na Kapitol a 12 krajů, které mají za úkol zásobovat hlavní město různými komoditami. Obyvatele krajů musí po celý život splácet hlavnímu městu svůj dluh za vzpouru, o kterou se v minulosti pokusily. Nejenže žijí v chudobě a nesvobodě, ale navíc musí každý kraj poskytnout jednou za rok jednoho chlapce a jednu dívku, kteří se v boji na smrt ve speciální aréně utkají se zástupci dalších krajů.

Šestnáctiletá Katniss od smrti svého otce dělá všechno proto, aby se její matce a mladší sestře žilo dobře. Naučila se lovit, obchoduje na černém trhu a stará se o sestru, jak nejlépe umí. Jakmile ale nadejde den slosování do Hladových her, nemůže Katniss svou mladší sestru před vylosováním do kruté soutěže nijak ochránit. Jediným způsobem je nabídnout se do Hladových her místo ní. Dospívající z 12. kraje už sice Hladové hry dlouho nevyhráli, ale Katniss umí výborně střílet a je odhodlaná se ke své rodině zpět vrátit jako vítěz. Bohužel spolu s ní do soutěže jde i mladý Peeta, chlapec, který jí před mnoha lety po smrti jejího otce zachránil život. Ven z arény se ale může vrátit jenom jeden…

2) Všem klukům, které jsem milovala – nejlepší romantická kniha pro dívky

Všem klukům, které jsem milovala – nejlepší romantická kniha pro dívky

Knihydobrovský.cz

S hlavní hrdinkou romantické knihy pro holky, Larou, se mnoho dospívajících dokáže ztotožnit. Autorka Jenny Hanová nám představuje přátelskou mladou dívku, která, když už nechce být zamilovaná, sáhne po papíru a napíše svému idolu milostný dopis. Ten uloží do krabice a už ho nikdy nevyndá. Určitě by to ale byla nedělala, kdyby tušila, že se jednoho dne všechny dopisy dostanou ke svým adresátům, klukům, které Lara během dospívání milovala.

Postupně se tak Lara musí vyrovnávat se svou minulostí a zjistit, co vlastně od života chce. Všem klukům, které jsem milovala je citlivá a milá kniha o dospívání a prvních láskách. Spolu s Larou sledujeme, jak může být přechod do dospělosti obtížný, ale také kouzelný a zábavný. Je to oddychová knížka se sympatickou hlavní hrdinkou, která řeší podobné problémy jako většina děvčat v jejím věku…

3) Dvůr trnů a růží – nejlepší fantasy pro dívky

Dvůr trnů a růží – nejlepší fantasy pro dívky

Alza.cz

První z celé série knih o kouzelném vílím světě od Sarah J. Maasové je převyprávěním klasického příběhu, který znají všichni z vás. Mladá Feyre často pro svou rodinu loví v hlubokém lese, ale jednoho dne zabije velkého šedého vlka, který ve skutečnosti nepocházel z našeho světa. Aby splatila svůj dluh vůči vílí říší, odkud vlk pocházel, musí odejít s hrůzným netvorem pryč z domova a strávit svůj život za zdí, kde leží vílí dvůr. Ani tam ale nebude v bezpečí a musí si neustále dávat pozor. Přitom se seznamuje blíže s netvorem a začíná si uvědomovat, že k tomu hroznému zvířeti možná začíná chovat vřelé city.

Oblíbená autorka fantasy knih pro mládež Sarah J. Maasová v knize Dvůr trnů a růží převypravuje pohádku o Krásce a zvířeti v nových kulisách vílího světa a nečekaných zápletek. Knížku si oblíbí všechny dívky, které mají rádi fantasy a také trochu té romantiky.

4) Cinder – nejlepší dobrodružná kniha pro dívky

Cinder – nejlepší dobrodružná kniha pro dívky

Knihydobrovský.cz

V rámci prvního dílu tetralogie Měsíční kroniky nás bere autorka Marissa Meyer do daleké budoucnosti, kde už svět vůbec nevypadá, tak jak ho dnes známe. Po světě se pohybují nejrůznější druhy robotů a lidi sužuje smrtící podivná horečka. Na území dnešní Číny žije s macechou a nevlastními sestrami i Cinder, která si nepamatuje na své rodiče. Kromě zlé macechy ale řeší ještě další problémy. Například to, že je vlastně napůl robot. Její tělo bylo totiž v minulosti poškozeno, a tak obsahuje celou řadu kovových a elektrických součástek.

Každý díl tetralogie Měsíční kroniky alternativně zpracovává jednu tradiční pohádku. V Cinder se tak čtenář stane součástí retellingu Popelky, dále potom následuje Červená Karkulka, Locika a Sněhurka. Každá z nich se navíc vrací i k příběhům hrdinů z předchozích dílů. Tyto příběhy s trochou pohádkové romantiky a spoustou sci-fi nadchnou všechny dospívající čtenáře, kteří mají rádi dobrodružné a napínavé knihy, od kterých se nebudou moci odtrhnout.

5) Slunce je také hvězda – nejlepší kniha pro dospívající dívky

Slunce je také hvězda – nejlepší kniha pro dospívající dívky

Knihydobrovský.cz

Příběh, který se odehrává během jednoho jediného dne. To je vyprávění autorky Nicoly Yoon Slunce je také hvězda o lásce a přátelství, která mohou vzniknout během několika hodin. Slunce je také hvězda popisuje příběh teenagerky Natashy, která tráví svůj poslední den v USA, než bude spolu s celou rodinou vyhoštěna zpět na rodnou Jamajku. Natasha zakládá celý svůj život na realitě a snaží se tak celou situaci vyřešit. Uprostřed tohoto posledního dne v New Yorku potká Daniela, věčného snílka, kterému nevyhovuje život, jaký si pro něho představují jeho rodiče. Společně tak prožívají Natashinu poslední noc v magickém New Yorku

Autorka Nicola Yoon mládeži představuje nejen chytlavý a romantický příběh dvou teenagerů, ale také některé problémy, se kterými se potýkají přistěhovalci do USA. Zajímavou formou se tak čtenáři dozví i něco o tom, jak celý systém funguje očima dcery nelegálních přistěhovalců…

6) Dívka v sedle – nejlepší kniha o koních pro dívky

Dívka v sedle – nejlepší kniha o koních pro dívky

Knihydobrovský.cz

Výjimečný příběh o jedné osamocené dívce a jedné kobylce, které dohromady hledají způsob, jak být šťastné v tomto světě. Jay si s ostatními vrstevníky moc nerozumí, a tak jediné šťastné chvíle zažívá v sedle. Problémy má i doma, a tak se rozhodne, že se zkusí obejít i bez rodiny. Nechá se zaměstnat v dostihové stáji, kde je doopravdy šťastná. Navíc tam potká v minulosti velmi úspěšnou dostihovou kobylu Manhattan, o kterou už nikdo nemá zájem. Jay se s klisnou sblíží a společně bojují za to, aby se měly na světě lépe. Přestože dostihový svět je nemilosrdný, zdá se, že společně se mu dokáží postavit

Knížka Dívka v sedle je skvělou volbou pro všechny mladé slečny, které milují koně a chtějí si přečíst i trochu jiný příběh, než je obvyklé. Sledujeme v něm vztah dívky a klisny, jeho vývoj, složitá rozhodnutí, která musí činit, a především velké přátelství a lásku, které dvě osamocené duše pojí.

7) After polibek – nejlepší dívčí román

After polibek – nejlepší dívčí román

Knihydobrovský.cz

Většina dívek by Tesse záviděla, jak skvělý život vede. Zatím pro ni nikdy nic nebylo problémem, jejich rodina je pohodová a s rodiči si skvěle rozumí. Navíc si našla perfektního přítele, který je přesně takový, jak by měl první přítel vypadat. Jak už to, tak někdy bývá, celý tento sen se má rychle zhroutit. Tessa se totiž zamiluje do sexy Hardina, který je dost problematický. A tím začíná i velmi komplikovaný a problematický vztah plný žárlivosti, nedůvěry a podvodů…

Kniha Polibek je určitě určena spíše pro starší dívky, které určitě bude bavit. A to vzdor tomu, že to není literatura zrovna kvalitní. Ale na druhou stranu jako odpočinková literatura funguje opravdu dobře a může být dobrým příkladem, jak vypadá nezdravý a toxický milostný vztah, do kterého byste se neměli pouštět. Podle knihy byl navíc natočen ještě film, který si po přečtení můžete pustit.

8) Navždycky – nejlepší česká kniha pro dívky

Navždycky – nejlepší česká kniha pro dívky

Knihydobrovský.cz

Abychom neopomněli českou literaturu, pojďme se podívat také na některé knihy pro dívky z per českých autorů. Kniha Navždycky vznikla na základě oblíbeného příběhu, který autorka se zvláštním pseudonymem Nofreeusernames postupně psala na aplikaci Storki. I díky tomu je kniha mezi dětmi oblíbená, protože podobné příběhy od autorky četli již v aplikaci. Příběh je sice trochu klišé, ale to určitě většině dospívajících dívek nebude vadit.

Hlavní hrdinkou je Mei, která miluje Harry Pottera a další fantasy knihy a filmy. Je trochu výstřední, ale její život je vlastně fajn, dokud se nedostane doprostřed milostného trojúhelníku, který tvoří její nejlepší kamarád Travis a její úhlavní nepřítel Liam. Kterého z chlapců si nakonec vybere? A nedopadne to vlastně celé úplně jinak, než bychom čekali?

9) Kroniky prachu – nejlepší kniha pro dívky od 10 let

Kroniky prachu – nejlepší kniha pro dívky od 10 let

Knihydobrovský.cz

Máte-li doma nadšenou čtenářku, určitě uvidíte, že kniha Kroniky prachu, kterou jsme vybrali jako nejlepší knihu pro dívky od 10 let, se jí bude moc líbit. Je totiž o Animant, která je stejná jako všechny jiné mladé nadšené čtenářky. Jen žije v úplně jiném světě, než na jaký jsme zvyklí my. Její matka by ji nejraději předváděla na plesech jako kus masa a potom jí výhodně provdala. Animant ale miluje knihy a nejraději by svůj život prožila na stránkách některého z chytlavých příběhů.

Když Animant nabídnou možnost pracovat v knihovně na univerzitě, vůbec neváhá. Je ráda, že může utéct před matkou a zároveň strávit nějaký čas v prostředí knih. To ale ještě netuší, že univerzitní knihovna se stane i místem, kde potká jeho

10) Mlčící fontány – nejlepší kniha pro dívky od 15 let

Mlčící fontány – nejlepší kniha pro dívky od 15 let

Knihydobrovský.cz

Knihy pro dospívající dívky od Ruty Sepetysové jsou vždycky krásné, čtivé a většinou také docela smutné. Ruta Sepetysová se totiž zabývá těmi obdobími našich dějin, které nebyly zrovna veselé a představuje je čtenářům očima dospívajících. Vybírá si takové události, které nejsou notoricky známé a osudy lidí, na které už se dávno zapomnělo. Podíváme se s ní tak do Litvy během druhé světové války, nebo na loď, která se v polovině dvacátého století potopila i se stovkami dalších pasažérů, přesto o ní slyšel málokdo z nás. Ve své nejnovější knize, Mlčících fontánách, nás zavádí do Madridu během diktatury generála Franca.

Mladí čtenáři budou sledovat osud mladého Daniela, syna ropného magnáta, a křehké Any. Zatímco se rozvíjí jejich vztah a oni řeší ta samá dilemata a problémy jako mladí lidé už po generace, musejí se také vyrovnat s probíhající občanskou válkou a strašnými událostmi, které budou formovat současný Madrid i celé Španělsko…