>

Nejlepší knihy pro mládež – TOP 11 knih pro teenagery

Zbožňuje váš teenager fantasy, nebo si raději přečte romantickou knihu? V našich tipech na knihy pro puberťáky si to pravé najde každý dospívající. Osvědčí se, jak klasiky, které náctiletí čtenáři hltají již několik desítek let, tak knihy vydané teprve v tomto roce. Využít můžete i výhodné balíčky celých sérií a hitů.

Nejlepší knihy pro mládež

TOP  knihy pro teennagery
Harry Potter a relikvie smrti – nejčtenější kniha pro teenagery Harry Potter a relikvie smrti
J. K. Rowling
Nejčtenější kniha pro teenagery Zjistit cenu
Rudá jako rubín – nejlepší romantická kniha pro teenagery Rudá jako rubín
Kerstin Gier
Nejlepší romantická pro teenagery Zjistit cenu
Dvojí mysl – nejlepší hororová pro teenagery Dvojí mysl
Martin Rousek
Nejlepší hororová pro teenagery Zjistit cenu
Stmívání – nejlepší pro teenagery dívky Stmívání
Stephenie Meyerová
Nejlepší pro teenagery dívky Zjistit cenu
Percy Jackson: Zloděj blesku – nejlepší pro teenagery chlapce Percy Jackson – Zloděj blesku
Rick Riordan
Nejlepší pro teenagery chlapce Zjistit cenu
Snílek neznámý – nejlepší fantasy pro teenagery Snílek neznámý
Laini Taylorová
Nejlepší fantasy pro teenagery Zjistit cenu
Ten, kdo stojí v koutě – nejlepší vtipná kniha pro teenagery Ten, kdo stojí v koutě
Stephen Chbosky
Nejlepší vtipná kniha pro teenagery Zjistit cenu
Návod na vraždu pro hodné holky – nejlepší dobrodružná kniha pro mládež Návod na vraždu pro hodné holky
Holly Jackson
Nejlepší dobrodružná kniha pro mládež Zjistit cenu
Replika – nejlepší sci-fi pro mládež Replika
Lauren Oliver
Nejlepší sci-fi pro mládež Zjistit cenu
Spolu jsme dokonalá holka – nejlepší Young Adult kniha Spolu jsme dokonalá holka
Ariel Kaplan
Nejlepší Young Adult kniha Zjistit cenu
Evropa na talíři s interaktivní tužkou - albi tužka Albi kouzelné čtení Nejlepší interaktivní kniha pro náctileté Zjistit cenu

Hledáte další tipy na nejčtenější knihy, různých žánrů? Prohlédněte si náš knižní výběr.

1) Harry Potter a relikvie smrti – nejčtenější kniha pro teenagery

Harry Potter a relikvie smrti – nejčtenější kniha pro teenagery

Knihy Dobrovský.cz

Příběhy o dospívajícím kouzelníkovi, chlapci, který přežil útok nejmocnějšího černokněžníka všech dob, jsou už dnes v podstatě klasikou. A přestože tyto knihy začínají číst spíše mladší děti, s postupujícími díly se stávají vhodnějšími i pro starší čtenáře. Poslední díl nesmrtelné ságy, Harry Potter a relikvie smrti, přináší nejen vyvrcholení velkolepého příběhu, ale také všechno to, co u knih pro teenagery hledáme – napětí, lásku a problémy dospívajících

V poslední díle se s Harry Potterem a jeho dvěma přáteli vydáváme poprvé mimo Bradavice na cestu za hledáním jediného způsobu, jak se konečně zbavit lorda Voldemorta. Během cest kouzelnickým světem, kdy Harry, Ron a Hermiona pátrají po děsivých viteálech, objevují mnoho tajemství sami o sobě i o svých blízkých. Na povrch vyplývají nové informace a zdá se, že v kouzelnickém světě už nic nebude stejné jako dříve. Zvládnou překonat všechny tyto nesnáze a porazit Toho, jehož jméno nesmíme vyslovit?

2) Rudá jako rubín – nejlepší romantická kniha pro teenagery

Rudá jako rubín – nejlepší romantická kniha pro teenagery

Knihy Dobrovský.cz

Gwendolyn vyrůstá ve velké milující rodině, která ale skrývá jedno velké tajemství. Ženy z tohoto rodu totiž dědí zvláštní gen, který umožňuje cestovat do minulosti. A ten sdělila Gwendolynina sestřenice Charlotte, jejíž cestu do minulosti nyní všichni napjatě očekávají. Gwendolyn je tedy velmi překvapená, když se náhle objeví v ulicích Londýna 19. století. Spolu s Charlottiným přítelem Gideonem se tak musí pustit do objevování rodinné historie a zároveň přežít v úplně jiném světě, než na jaký je zvyklá…

Rudá jako rubín, která je prvním dílem trilogie Drahokamy z pera německé autorky Kerstin Gier, určitě patří mezi top knihy pro teenagery. V této zamilované knize sledujeme lásku dvou mladých lidí, která se rozvíjí v minulosti i v současnosti. A přestože má v sobě kniha trošku z historického románu a nějaké ty prvky sci-fi, je to především romantická kniha pro náctileté, kteří rádi čtou o lásce.

3) Dvojí mysl – nejlepší hororová pro teenagery

Dvojí mysl – nejlepší hororová pro teenagery

Alza.cz

Kniha českého autora Dvojí mysl zavádí mladé čtenáře do světa mladé Lily, který je děsivou směsí nočních můr a skutečných událostí. Knížka má nádech hororového, duchařského příběhu, že kterého mrazí, ale který je zároveň vhodný i pro mladší čtenáře.

Hlavní hrdinkou je mladá Lily, jejíž rodiče byli zavražděni. Po tolika letech je s tím ale Lily relativně vyrovnaná a vše se pokazí až poté, co se jejímu bratrovi stane nehoda. Náhle má Lily pocit, že jí něco začíná pronásledovat, a to jak ve snech, tak i ve skutečnosti. Brzy již není schopná odlišit, co je skutečné a co jsou jen noční můry. Potkává navíc postavu ze své minulosti, která se ale výrazně změnila a zdá se, že skutečný svět a záhrobí se začínají propojovat…

4) Stmívání – nejlepší pro teenagery dívky

Stmívání – nejlepší pro teenagery dívky

Knihy Dobrovský.cz

Mezi nej knihy pro teenagery jsme zařadili i čtyřdílnou ságu Stmívání, která je vhodná pro všechny milovníky nadpřirozena a romantických příběhů. Autorka Stephenie Mayerová nás v knížkách zavádí do světa, jaký známe, který je ale plný nadpřirozených bytostí, které se v něm skrývají a snaží se žít tak, aby se o nich většina lidí nikdy nedozvěděla. Knihy i filmy o křehké Belle Swanové jsou dnes již kultovní klasikou, kterou si ráda přečte každá dospívající dívka.

V prvním díle se dostáváme do malého deštivého městečka Forks, kam přijíždí teenagerka Bella, aby nějakou dobu žila se svým otcem. Na místní střední škole potkává tajemného a nadpozemsky krásného Edwarda Cullena, který se ale chová dost zvláštně. Brzy Bella vypátrá, že k tomu má velmi dobrý důvod. To už je pozdě od něj utíkat, protože si začíná uvědomovat, že se asi do tohoto upíra zamilovala…

5) Percy Jackson: Zloděj blesku – nejlepší pro teenagery chlapce

Percy Jackson: Zloděj blesku – nejlepší pro teenagery chlapce

Knihy Dobrovský.cz

První díl ze série knih o na první pohled obyčejném chlapci, Percy Jacksonovi. To, že je obyčejný si o sobě myslel donedávna i on sám, než se dozvěděl, že všude okolo něj se objevují postavy z řecké mytologie a on sám je synem mocného boha všech moří, Poseidona. Bohužel se zdá, že na něj má spadeno ten nejvyšší z nejvyšších, který si myslí, že mu ukradl jeho oblíbenou zbraň – mocný blesk. Percy se tak musí vydat na cestu za hledáním tohoto blesku, aby ho vrátil jeho původnímu majiteli dříve, než se na Olympu rozhoří válka mezi bohy.

Autor knihy Rick Riordan přináší mladším čtenářům přátelského hrdinu, kterého si každý oblíbí. Navíc nám představuje svět řecké mytologie, a tak se dospívající zábavnou formou dozvědí nejednu zajímavost o antických bozích a legendách. Percy Jackson je skvělou volbou pro všechny čtenáře, kteří mají rádi dobrodružství, nadpřirozeno a hledají knihu, od které se nebudou moci odtrhnout.

6) Snílek neznámý – nejlepší fantasy pro teenagery

Snílek neznámý – nejlepší fantasy pro teenagery

Knihy Dobrovský.cz

Svět je plný snílků, kteří po něčem touží. Ani sirotek Lazlo není jiný. Pracuje jako knihovník ve velké knihovně, ale dnem i nocí sní o záhadně ztraceném městě Pláč, které bývalo plné zlata a luxusu. Sám ale nemá dost odvahy na to, aby se vydal Pláč hledat. Jakmile ale potká skupinu válečníků, která do Pláče míří, rozhodne se přidat k nim a splnit si svůj největší sen.

Autorka knihy Laini Taylorová je výborná vypravěčka, a to dokazuje i v krásně zpracované knížce Snílek neznámý. Její Lazlo je velmi reálná postava, která se s postupujícím dějem velmi vyvíjí a mění své postoje a názory. Snílek neznámý je zkrátka velmi milé a kouzelné fantasy, které si při čtení oblíbí většina čtenářů, kteří se také nebojí snít.

7) Ten, kdo stojí v koutě – nejlepší vtipná kniha pro teenagery

Ten, kdo stojí v koutě – nejlepší vtipná kniha pro teenagery

Knihy Dobrovský.cz

Ten, kdo stojí v koutě je kniha plná dopisů. Dopisů od mladého Charlieho, který většinu času stojí v koutě a řeší velké dilema, jestli by měl pokračovat v tom životě, který vede, nebo se vrhnout do něčeho nového. Charlie řeší stejné problémy jako všichni ostatní teenagery. V dopisech tak sledujeme jeho sžívání se s prvními láskami, přáteli a rodinnými problémy.

Ten, kdo stojí v koutě patří již několik let mezi oblíbené knihy pro mládež, ve které se pozná každý teenager, a i dospělí si vzpomenou na ta léta, kdy se cítili stejně bláznivě a divoce. Nechte se pomocí dopisů zlákat světem dospívajících, který je velmi zajímavý a fascinující, i když se vlastně neděje nic zvláštního…

8) Návod na vraždu pro hodné holky – nejlepší dobrodružná kniha pro mládež

Návod na vraždu pro hodné holky – nejlepší dobrodružná kniha pro mládež

Grada.cz

Dobrodružná a napínavá detektivní kniha Návod na vraždu pro hodné holky nás zavádí za Pipou, středoškolačkou, která v rámci školního projektu začíná pátrat po vrahovi populární středoškolačky, Andie Bellové. Všichni sice tvrdí, že Andie určitě zavraždil její přítel Sal, který po Andiině smrti spáchal sebevraždu, ale Pipa si myslí něco jiného. Má dojem, že vrah Andie je stále někde blízko a nebohý Sal je jen obětí jeho intrik. Jak ale Pipa začíná objevovat celou pravdu, začíná být celá situace nebezpečná i pro ni. Vrah totiž udělá cokoli, aby zůstal utajen

Návod na vraždu pro hodné holky je detektivka pro teenagery, při jejímž čtení je bude mrazit. Odehrává se totiž na běžné střední škole a mezi běžnými teenagery, takže brzy můžete získat dojem, že se něco takového snadno může přihodit i vám.

9) Replika – nejlepší sci-fi pro mládež

Replika – nejlepší sci-fi pro mládež

Knihy Dobrovský.cz

Gemma žije nudný a osamělý život, dokud ji jednoho dne málem neunese cizí muž. Poté Gemma začíná pátrat a narazí na rodinná tajemství. Zdá se, že její otec byl ve spojení s tajným institutem, kde se replikovali lidé. Gemma se vydává na Floridu tento institut hledat a tam narazí na Lyru a jednoho chlapce, repliky, kterým se podařilo utéct z tajného vědeckého institutu.

Kniha Replika je výjimečná tím, jakým stylem je napsaná. Z každé strany knihy totiž začíná jeden samostatný příběh, první ten Gemmin a druhý ten Lyřin. Knihu mohou teenageři číst jak po kapitolách, tak po těchto dvou jednotlivých částech. Bez přečtení obou, ale nikdy nebudete vědět všechny detaily, které jsou potřeba pro plné pochopení tohoto sci-fi příběhu, který můžeme bez obav zařadit mezi nejlepší knihy pro mládež.

10) Spolu jsme dokonalá holka – nejlepší Young Adult kniha

Spolu jsme dokonalá holka – nejlepší Young Adult kniha

Grada.cz

Obě dvě mají chyby. Ale dohromady dávají perfektní holku, do které by se přeci každý musel ihned zamilovat, nebo ne? Bethany a Aphra jsou nejlepší kamarádky, ale zároveň jsou naprosto rozdílné. Zatímco Aphra hýří vtipy a ráda vyrazí do jakékoli společnosti, Bethany je stydlivá a i přesto, že je moc krásná, nemá zrovna vysoké sebevědomí. Je ale ještě jedna další věc, kterou mají společnou kromě přátelství. Obě jsou zamilované do Grega, geniálního kluka.

Spolu jsme dokonalá holka je výborným příběhem pro mládež, která nebude mít problém se vžít do kůže hlavních hrdinů. Však, kdo z nás neměl během dospívání problémy se sebevědomím? Zatímco se Aphra s Bethany vydávají získat Grega, sledujeme nejen rozvíjející se první lásku, ale především všechno, co se odehrává v hlavách teenagerů, kteří to nemají vůbec lehké. Nízké sebevědomí, rodinné problémy, špatný pocit z vlastního těla a další problémy jsou totiž v knize denním pořádku…

11) Evropa na talíři s interaktivní tužkou

Evropa na talíři s interaktivní tužkou - albi tužka

Albi.cz

Mezi knihami jsme vyrůstali a chceme to i pro své děti. Chceme, aby tak jako my milovali jejich vůni, dokázali se vžít do příběhu a rozvíjeli svoji fantazii. Chceme, aby znali knihy, které jsme jako děti četli a sledovali dobrodružství hlavních hrdinů. Ale neměli bychom zapomínat, že časy se mění a dnešní děti možná potřebují něco jiného, nového.

Tím novým může být třeba kniha od Albi s elektronickou tužkou, která dokáže čtenáře vtáhnout do děje inovativním způsobem. Tužka čte, rozdává úkoly a informuje. Zajímavým tématem pro čtenáře ve školním věku je například Evropa na talíři. Zde navštíví několik evropských zemí a zjistí, čím jsou typické zdejší pokrmy.

Myslíte si, že seznámení s tradičními kuchyněmi není to pravé? Tak ať objevuje to, co je mu/jí nejbližší, a sice vlastní tělo. Nebo naopak to nejvzdálenější – vesmír.