Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů Testado.cz - recenze a výběry nejlepších produktů
Menu
>

Nejlepší sci-fi knihy (nejen pro mládež) – TOP 10 tipů

Sci-fi neboli vědecko-fantastický žánr, to je nekonečný vesmír, cizí planety i vzdálená budoucnost. Pokud jste fanouškem science fiction, žádné z těchto témat vám není cizí. Dáváte přednost české a slovenské sci-fi literatuře, nebo jste spíš na tu světovou?

Na následujících řádcích vám představíme nejlepší sci-fi knihy, od těch nejnovějších přes nejprodávanější a oceněné až po komiksy, a dokonce i dětské sci-fi. Zajímavé mohou být i některé zvýhodněné balíčky sci-fi knih.

Nejlepší sci-fi knihy

Kniha Kategorie
TOP sci-fi knihy
Hardcore Mona Lisa – zajímavá sci-fi novinka Hardcore Mona Lisa
William Gibson
Zajímavá sci-fi novinka Zjistit cenu
1984 - Grafický román – nejlépe hodnocená sci-fi kniha 1984 – Grafický román
George Orwell, Matyáš Namai
Nejlépe hodnocená sci-fi kniha Zjistit cenu
Spát v moři hvězd - Kniha I. – nejprodávanější sci-fi kniha Spát v moři hvězd – Kniha I.
Christopher Paolini
Nejprodávanější sci-fi kniha Zjistit cenu
Proces změny – oceněná sci-fi kniha Proces změny
Martha Wells
Oceněná sci-fi kniha Zjistit cenu
Mariňáci – nejlepší česká sci-fi kniha Mariňáci
Robert Fabian
Nejlepší česká sci-fi kniha Zjistit cenu
Cesta na planetu Zet – nejlepší sci-fi kniha pro děti Cesta na planetu Zet
Ivona Březinová
Nejlepší sci-fi kniha pro děti Zjistit cenu
Výhled na hvězdy – nejlepší sci-fi kniha pro mládež Výhled na hvězdy
Brandon Sanderson
Nejlepší sci-fi kniha pro mládež Zjistit cenu
Cyberpunk 2077 - Trauma team Cullen Bunn Cyberpunk 2077 – Trauma team
Cullen Bunn
Nejlepší sci-fi komiks Zjistit cenu
Silo – nejlepší Dystopie Postapo Silo
Hugh Howey
Nejlepší Dystopie Postapo Zjistit cenu
Vzpomínka na Zemi – nejlepší sci-fi série Vzpomínka na Zemi
Liou Cch’-Sin
Nejlepší sci-fi série Zjistit cenu
Náš tip

Neoslovil vás náš výběr? Dáváte přeci jen přednost jinému žánru? Nechte se inspirovat některou z námi vybraných knih.

1. Hardcore Mona Lisa – zajímavá sci-fi novinka

Hardcore Mona Lisa – zajímavá sci-fi novinka

Knihydobrovský.cz

A začneme rovnou zostra. Jak už název napovídá, nečeká vás tady žádná sci-fi pohádka. Díky americkému autorovi Williamu Gibsonovi, který napsal více než desítku sci-fi knih a je držitelem mnoha knižních ocenění, vstoupíte do jedinečného světa – lyrického i mechanického, erotického i plného násilí, střízlivého i vzrušivého.

Mladá dívka Mona přichází do světa, kde mnohonárodní společnosti a desperáti vybavení nejmodernějšími technologiemi soupeří o moc a cestují do vesmíru zvaného kybersvět. Za sebou má temnou minulost, před sebou nejistou budoucnost – ocitá se ve střetu se slavnou hvězdou senzonetu Angie Mitchellovou. Z nitra kybersvěta řídí únos přízračná entita, která vytváří plány pro Monu, Angie a veškeré lidstvo. Navíc se zde objevuje i japonské podsvětí Yakuza, jehož vládci manipulují s lidmi a událostmi tak, jak potřebují… alespoň si to myslí.

2. 1984: Grafický román – nejlépe hodnocená sci-fi kniha

1984 - Grafický román – nejlépe hodnocená sci-fi kniha

Knihydobrovský.cz

George Orwella a jeho titul „1884“ nemusíme nijak představovat. Jedná se o jedno z nejznámějších děl světové literatury s prvky společensko-politického a vědecko-fantastického románu. Konkrétně tato kniha je však něco nového – kombinuje klasické knižní i filmové zpracování, jeho grafickou stránku všichni jen vychvalují. A pozor, jejím autorem je Čech Matyáš Namai, který přispíval například do časopisů ABC a Playboy, ale má za sebou i několik knižních projektů.

Román „1884“ je jakousi obžalobou diktatury, a to ve všech jejích podobách. Hlavní postavou je čestný, citlivý a rozumně uvažující Winston Smith, který se však vzepře systému a zaplatí za to krutou daň. Jeho osud vám rozhodně nebude lhostejný. George Orwell touto knihou vlastně předpověděl vývoj ve společnosti, čímž mezi čtenáři neustále vzbuzuje nadšení a fascinaci.

3. Spát v moři hvězd: Kniha I. – nejprodávanější sci-fi kniha

Spát v moři hvězd - Kniha I. – nejprodávanější sci-fi kniha

Knihydobrovský.cz

Světová sci-fi kniha, která byla jedním z nejočekávanějších titulů roku 2020. A jak obstála? Nezklamala. Čtenáři i odborná veřejnost chválí autora za dokonalou znalost nejrůznějších popisovaných technologií a procesů. Díky tomu získává sci-fi kniha na uvěřitelnosti, což je samozřejmě velké plus. Celkově má tento titul opravdu skvělé hodnocení, prý se čte jedním dechem. Zkusíte to?

Knížka je dostupná i v audio verzi, kterou naleznete zde.

Začalo to obyčejným průzkumem neobydlené planety. Potom ale xenobioložka Kira Navárezová narazila pod povrchem neznámého světa na pozůstatek mimozemské stavby a rozhodla se o mimozemské civilizaci odhalit pravdu. Tím navždy změnila jednak svůj život, jednak i lidské dějiny. Spolu s hlavní hrdinkou se dočkáte prvního setkání s novým druhem, které je na jednu stranu úžasné, na druhou stranu hrůzostrašné, čekají vás také bitvy o osud lidstva a nejvzdálenější kouty galaxie.

4. Proces změny – oceněná sci-fi kniha

Proces změny – oceněná sci-fi kniha

Knihydobrovský.cz

Znáte cenu Hugo? Ta se každý rok uděluje nejlepším titulům v žánrech science fiction a fantasy, které byly vydané v uplynulém roce. O ocenění rozhodují samotní fanoušci. V roce 2019 získala cenu Hugo o kniha „Proces změny“. Kromě toho má i další ocenění (Goodreads Choice Awards, rok 2018, 8. místo, Locus Poll Award, 2019, 1. místo). Čtenáři na této sci-fi knize oceňují jednoduchý čtivý styl, zápletku popisují jako povrchní, což jim ale nijak nevadí.

Hlavní postavou je sebeironizující a sympatický Robokat, který se ocitá na útěku a snaží se pochopit svoji zřejmě krvavou minulost. Musí se tak co nejvíc přiblížit lidem, což mu není úplně příjemné. Udrží si Robokat odstup od citově zmateného světa lidí? Vyzná se ve své nově objevené osobnosti, nebo jej naopak přepadne zoufalství z vlastního neporozumění a uzavře se do sebe? Ale pozor, na neznámých planetách a vesmírných stanicích samotář nikdy nepřežije.

5. Mariňáci – nejlepší česká sci-fi kniha

Mariňáci – nejlepší česká sci-fi kniha

Knihydobrovský.cz

Prý se jedná o nejlepší ze všech sci-fi knih českého autora Roberta Fabiana – možná byste to měli osobně ověřit. Jak už jste mohli vyčíst z názvu, jedná se o čistokrevnou military science fiction, v níž někteří vidí inspiraci světoznámým Vetřelcem. Kniha má neuvěřitelných 680 stran (jedná o již 4. a také o 200 stran obohacené vydání), ale většina čtenářů se shoduje na tom, že v ní nejsou žádná hluchá místa ani zdlouhavé popisy. O akci v ní není nouze.

Příběh je obrazem vzdálené a ne úplně šťastné budoucnosti lidstva. Popisuje osudy vojenské jednotky, která se jmenuje podle svých dávných předchůdců „mariňáci, námořní pěchota“. Konkrétně se jedná o 37 mužů s tou nejlepší výzbrojí a nejkvalitnějším výcvikem. Jednou se ale jejich rutinní akce zvrtne a ocitnou se v situaci, kde tohle všechno možná nebude stačit – nalíčili na ně smrtonosnou past, která… sklapla.

6. Cesta na planetu Zet – nejlepší sci-fi kniha pro děti

Cesta na planetu Zet – nejlepší sci-fi kniha pro děti

Knihydobrovský.cz

Také ti nejmenší čtenáři se mohou podívat do vědecko-fantastického světa, užít si v něm spoustu dobrodružství a podpořit díky němu svoji už tak bohatou dětskou fantazii. Scifi kniha pro děti „Cesta na planetu Zet“ je určena pro prvňáčky, rozdělená do krátkých kapitol, obsahuje jednoduché texty s velkými písmeny a barevnými ilustracemi. Kniha navazuje na učebnice „Zetíkova cesta“, ale rozhodně se nemusíte bát návaznosti či nepochopení.

Mimozemšťan Zetík havaroval v létajícím talíři a ocitl se na planetě Zemi. V této knize se konečně vydává na cestu domů, na svoji planetu Zet. Necestuje ale sám, doprovází ho několik jeho pozemských kamarádů – prvňačka Ema, její spolužák Sam, její bratr Kája a babička, k tomu i pes Aladin. Malí čtenáři si s touto zajímavou partou užijí přípravy na cestu, její dobrodružný začátek i samotný let ve „vesmírné limuzíně“. Podaří se jim proletět červí dírou? Dorazí všichni v pořádku na vzdálenou planetu Zet?

7. Výhled na hvězdy – nejlepší sci-fi kniha pro mládež

Výhled na hvězdy – nejlepší sci-fi kniha pro mládež

Knihydobrovský.cz

Americký spisovatel Brandon Sanderson má na svém kontě mnoho sci-fi a fantasy knih pro mládež, všechny jsou velmi dobře hodnocené. „Výhled na hvězdy“ je pokračováním knihy „Vzhůru k obloze“, obě jsou popisované jako hezká a odpočinková sci-fi. Místy je příběh maličko naivní, ale podle recenzí bude čtení bavit mladé čtenáře až do konce.

Spense se už nepotuluje po jeskyních a neživí se potkaním masem. Podařilo se jí získat respekt a jako zručná pilotka svádí boj s Krelly. Ti si dali za cíl vyhladit lidstvo na planetě Detritus. Spense nyní čeká další náročný úkol – v přestrojení za mimozemšťanku Alanik se pokusí dostat mezi nepřátele na umělou planetu s názvem Výhled na hvězdy. Tady se má připravovat na boj proti pátračům, kteří se občas vynoří a pohltí všechno živé. „Alanik“ ale netuší, že výcvik je jen zástěrka – pro něco mnohem strašlivějšího.

8. Cyberpunk 2077: Trauma team – nejlepší sci-fi komiks

Cyberpunk 2077 - Trauma team Cullen Bunn

Knihydobrovský.cz

Tento sci-fi komiks je považován za jeden z nejvydařenějších komiksů s herní tematikou, který u nás kdy vyšel. Je jednoduchý, ale akční, se skvěle gradovaným příběhem. A není potřeba se bát – abyste příběh pochopili, nemusíte do detailu znát jeho herní předlohu. Čtenáři si chválí především grafické zpracování, dynamiku scén, zachycení pohybů a výrazů postav…

Nadia je pomocná zdravotnice ve společnosti Trauma Team International. Jako jediná přežila záchrannou misi, která se z ničeho nic proměnila v přestřelku. Nadia souhlasí, že i přes tento hrůzný zážitek bude ve své práci pokračovat. Zúčastní se evakuační mise, při které zjistí, že tím, koho má zachránit, je Apex – člověk zodpovědný za smrt členů jejího bývalého týmu. Nadia a její tým však musí evakuaci dokončit – ve stém patře mrakodrapu, které je plné členů Apexova konkurenčního gangu…

9. Silo – nejlepší Dystopie Postapo

Silo – nejlepší Dystopie Postapo

Knihydobrovský.cz

Nováčkům spojení „Dystopie Postapo“ asi moc neřekne. Jedná se o apokalyptickou či postapokalyptickou sci-fi, což je speciální podžánr klasického science fiction a pojednává o katastrofě, která postihne lidstvo. Sci-fi thriller „Silo“ je popisován jako „výborné čtení“, podle většiny čtenářů vás okamžitě vtáhne do děje a už od začátku budete napnutí, co bude dál. Jedná se o úvodní titul postapokalyptické trilogie, která vyšla ve dvaceti jazycích a ve čtyřiceti zemích světa.

Děj se odehrává v silu pod zemí, která je zamořená jedy. Hlavní postavou je inteligentní, mechanicky zručná a tvrdohlavá starostka Juliette. Dobrovolně tráví veškerý čas ve strojovně, utahuje šrouby na generátoru, a udržuje tak celé silo v chodu. Jednou za čas je někdo z „podzemních“ lidí vyslán na povrch vyčistit senzory sila. Každý ví, že se už nikdy se nevrátí. Vše se zamotá, když se starostka začne zajímat o to, proč umírá tolik lidí, proč má pocit, že jim všemocné IT oddělení něco tají

10. Vzpomínka na Zemi – nejlepší sci-fi série

Vzpomínka na Zemi – nejlepší sci-fi série

Knihydobrovský.cz

Liou Cch’-sin, to je čínský spisovatel sci fi, který už devětkrát získal Galaxy Award, nejprestižnější žánrovou literární cenu v Číně, v roce 2015 cenu Hugo (jako vůbec první spisovatel asijského původu), v roce 2017 cenu Locus a také byl nominován na cenu Nebula. Jeho knihy spadají do speciálního podžánru hard science fiction.

Jedna z nejlépe hodnocených sci-fi sérií „Vzpomínka na Zemi“ je trilogií a obsahuje tyto tituly: Problém tří těles, Temný les a Vzpomínka na Zemi. Originály vyšly v roce 2007-2010, u nás až o deset let později (2017-2018). V trilogii se objevuje několik vědeckých konceptů a teorií, například teorie superstrun, kvantové provázání, silná interakce či teorie her. Kromě obrovské fantazie vyzdvihují čtenáři právě technologickou propracovanost, která je založená na současné praktické a teoretické fyzice.